میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تا دو سال آینده افزایش نمی‌یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تا دو سال آینده افزایش نمی‌یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: جلسه‌ای را با وزارت علوم درباره کنکور داریم اما به شرطی امتحانات نهایی را گسترش می‌دهیم که در کنکور تاثیرداشته باشد و جز این هزینه‌ای را به آموزش و پرورش تحمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, سید محمد بطحایی امروز در همایش بانوی امید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زمانی که بچه‌ها در یک فضای ارام نباشند یادگیری انجام نخواهد شد و از تمام خانواده‌ها می‌خواهم در خانه محیط شادی را ایجاد کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم در مدارس محیط شاد ایجاد کنیم.

وی افزود: مدارس تا آخرین روز فعالیت رسمی دایر هستند و به دلیل تعطیلات زیاد مدارس ناشی از آلودگی هوا و جبران عقب ماندن از دروس باید مدارس تا اخرین روز دایر باشند و از خانواده‌ها تقاضا داریم برنامه سفرشان را طوری تنظیم کنند که کلاس‌ها از حدنصاب نیفتد.

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش امتحانات نهایی، گفت: فردا جلسه‌ای را با وزارت علوم درباره کنکور داریم اما به شرطی امتحانات نهایی را گسترش می‌دهیم که در کنکور تاثیرداشته باشد و جز این هزینه‌ای را به آموزش و پرورش تحمیل خواهد کرد همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور حداقل تا دو سال آینده مانند گذشته است.

بطحایی درباره ابلاغ بخشنامه چهارشنبه سوری، افزود: از این بخشنامه اطلاعی ندارم اما به عنوان مراسم سنتی ایرانیان می‌تواند با رعایت ملاحظات به شکل کم خطر برگزار شود.

وی درباره نظر اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مدارس سمپاد، عنوان کرد : اطلاعیه‌ای را در این باره منتشر و توضیحات کاملی را پیرامون برگزاری آزمون‌ها صادر خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره علل برگزاری همایش‌های متعدد در آموزش و پرورش بیان کرد: دین حرف را می‌پذیرم و همایش‌ها بدید کنترل شود و در طول سال هر معاونت و حوزه می‌تواند یک همایش ملی برگزار کند هر چند که در ضرورت آن نیز جای سوال است.

 

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار