می‌خواهید ثروتمند شوید؟ پس این مطلب رابخوانید!

دسته ها: مطالب آموزشی

می‌خواهید ثروتمند شوید؟ پس این مطلب رابخوانید!

شما هم حتما می‌خواهید ثروت آفرینی کنید و ثروتمند شوید. این اشتیاق رایجی در بین مردم است، اما اگر یک سری از عادات تجربه شده و امتحان شده را دنبال کنید رسیدن به آن، هدفی چندان دور از دسترس نخواهد بود.
اول از همه، این کار نیازمند انضباط نفس و تمرین است. این امر علاوه بر فکر کردن به خودتان شامل فکر کردن به دیگران هم می‌شود، شامل این که چطور می‌توانید به آنها کمک کنید مشکلات شان را حل کنند و این که از آنها چه چیزهایی می‌توانید یاد بگیرید.

همینطور به اطلاع از مقدار کاری که قصد دارید برای رسیدن به رویاهای‌تان انجام دهید نیز مربوط می‌شود.
پیش از آن که سفر کارآفرینی‌تان را شروع کنید، مطمئن شوید هدفی را دنبال می‌کنید که برای تان اهمیت دارد – هدفی که فراتر از یک کیف پر از پول باشد. درحالی که سخت کار کردن حائز اهمیت است، اما اگر اشتیاق نداشته نباشید قابل تحمل نخواهد بود. یک برنامه‌ی روتین درست کنید، طرحی بلند مدت بریزید و به آن متعهد باشید.
در اینجا ۱۵ پیشنهاد خردمندانه از نویسندگان و همکاران و کسانی که درباره‌ی ثروت آفرینی با آنها صحبت کرده‌ایم را به شما ارائه می‌کنیم.
۱. پایین تر از سطح انتظارات‌تان زندگی کنید (سطح توقعات‌تان را پایین بیاورید)
سرمایه‌دار میلیاردر کریس ساکا اوایل امسال به انترپرنر گفت “بهترین توصیه‌ی من در زمینه‌ی سریعترین راه ثروت آفرینی آن است که پول‌تان را خرج نکنید، و بعدها بیشتر از حد نیازتان پول برای خرج کردن خواهید داشت.” اگر به اندازه‌ی کافی پول پس انداز کنید، ممکن است نهایتا بتوانید کار روزانه‌ای که دارید را کنار بگذارید و کار و حرفه‌ی خودتان را راه‌اندازی کنید. آن طور که مدیرعامل اوبر، تراویس کالانیک، در توئیت خود اذعان به انجام آن کرده است، این یعنی در حالی که می‌توانید بلیط درجه‌ی یک بخرید اما از پروازهای معمولی استفاده کنید.
۲. جاه طلب نباشید؛ با اهداف کوچک شروع کنید
سودهای کم به موفقیت بزرگ می‌انجامند. به فکر سرمایه‌گذاری باشید: برای شروع پول زیادی لازم ندارید، و نباید انتظار بازده‌های کلان بلافاصله را داشته باشید. با صبر، می‌توانید مقادیر کم را به مبالغ بزرگ تبدیل کنیم.
۳.برای ثروت آفرینی به آدم‌ها کمک کنید
شما استعدادها، تجارب و احساساتی دارید که با مردم جهان به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید از وقت و مهارت‌های‌تان برای کمک به بهبود زندگی دیگران استفاده کنید یا به دیگران بگویید برای موفق بودن چطور عمل می‌کنید پس می‌توانید امرار معاش کنید.
۴. باور کنید که استحقاق دارید
خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، و نگران نباشید از این که برای پول گرفتن بابت کاری که انجام می‌دهید به اندازه‌ی کافی خوب نیستید. اگر آدم‌ها از شما درخواست مشاوره یا خدمات کنند، شما آمادگی ارائه به آنها را دارید، و باید یک قیمت رقابتی از آنها مطالبه کنید. (با این حال به یاد داشته باشید که همیشه برای یادگیری و رشد جا دارید! )
۵. برای ثروت آفرینی خانه نخرید
درحالی که مالکیت برای بسیاری از آدم‌ها یک رویا است، سبک زندگی کارآفرینانه روز به روز متزلزل و ناپایدار می‌شود. به جای آن که برای داشتن خانه‌ای که مال خودتان باشد پول خرج کنید، عاقلانه تر این است که پرداخت‌های ماهانه‌تان را صرف اجاره‌ی خانه کنید و به فکر انواع دیگری از سرمایه‌گذاری باشید.
۶. صنعت‌تان را بر اساس علایق‌تان انتخاب کنید
برای قرار دادن خودتان در مسیر موفقیت، شرکتی را در حوزه‌ای که به آن علاقمند هستید راه‌اندازی کنید. کارآفرینی نیازمند سخت کوشی است، و اگر دل‌تان با کاری که انجام می‌دهید نباشد، احتمال آن که در بلند مدت در آن کار دوام بیاورید بسیار کم است. مارک کوبان به انترپرنر گفت، اگر صنعتی را انتخاب کنید فقط به این خاطر که فکر می‌کنید یک صنعت سودآور خواهد بود، “کسی وجود خواهد داشت که بهتر از شما آن کسب و کار را می‌شناسد و شما را از میدان به در خواهد کرد.”
۷. برای ثروت آفرینی مشکلی را حل کنید
باید برای محصول یا خدمتی که شما فراهم می‌کنید بازاری وجود داشته باشد. آنطور که ستاره‌ی برنامه‌ی تلویزیونی شارک تنک، رابرت هرجاوک، توصیه کرده است؛ مطمئن شوید چیزی را فراهم می‌کنید که مشتریان به آن نیاز دارند. اگر کس دیگری کاری را که شما به دنبال انجام آن هستید انجام می‌دهد، راهی پیدا کنید که خودتان را از او متمایز کنید و کیفیت کارتان را بهبود ببخشید.
۸. یک طرح مالی بنویسید
قصد دارید چطور به هدف خود یعنی ثروت آفرینی دست پیدا کنید؟ در این راه چه اهدافی را باید پشت سر بگذارید؟ بنشینید و یک طرح مکتوب تهیه کنید و آن را با اولویت‌بندی‌ها، جداول زمانی، کمک‌های مربوط به طرح بازنشستگی- و هرآنچه در مورد شما و وضعیت‌تان صدق می‌کند—تکمیل کنید.
۹. نمره‌ی اعتباری‌تان را بهبود ببخشید
داشتن نمره‌ی اعتباری خوب به شما کمک خواهد کرد کسب و کارتان را درجه بندی کنید و برای انجام خریدهای بزرگ، وام، کمک مالی و خطوط اعتباری بیشتر بگیرید. از طرف دیگر، داشتن یک نمره‌ی اعتباری ضعیف شما را با دردسر نرخ بهره‌ی بالا مواجه خواهد کرد.
بسیاری از مالکان کسب و کار از این نکته غافل هستند که باید برای شرکت‌های‌شان علاوه بر اعتبار شخصی، اعتبارسازی نیز بکنند. برای تقویت نمره‌ی اعتباری‌تان چند اقدام می‌توانید انجام دهید من جمله پرداخت به موقع قبض‌ها و صورت‌حساب‌های تان، به حداقل رساندن بدهی‌تان و کنترل گزارش اعتباری‌تان به صورت دوره‌ای.

۱۰. توجه داشته باشید
نسبت به رویدادهای جاری خودتان را به‌روز نگه دارید و در مطبوعاتی آبونه شوید که در حوزه‌ی صنعت شما متخصص هستند و از این طریق در جریان اخبار رقبای خود قرار بگیرید. از اقدامات و معاملاتی که دیگران انجام می‌دهند یادداشت بردارید، و نسبت به ارتباطات بالقوه، شرکا یا فرصت‌های جدید شناخت پیدا کنید. ممکن است بخواهید در زمینه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مثل مستقلات، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سهام خودتان را آموزش بدهید.
مطالعات نشان داده‌اند که موفق‌ترین آدم‌ها در میان ما سحرخیزها هستند.
۱۱. زود از خواب بیدار شوید
اگر قبل از خانواده، همکاران، یا هرکس دیگری که ممکن است حواس شما را از کار، ورزش، و برنامه‌ی روزانه پرت کند از خواب بیدار شوید – به معنای دقیق کلمه—بسیار جلوتر خواهید بود.
مطالعات نشان داده‌اند که موفق‌ترین آدم‌ها در میان ما، سحرخیزها هستند. یک دلیل‌اش آن است که آنها حلال مشکلات فعالی هستند. انترپرنر در طول سال‌ها شواهد فراوانی برای این ترفند سبک زندگی جمع آوری کرده است.
۱۲.برای ثروت آفرینی ثابت قدم باشید
اگر خودتان را در زمینه‌ی یک چیز مطرح کنید، یا اگر کالا یا خدمات‌تان همیشه و در فواصل زمانی منظم در دسترس باشد، آدم‌ها شما را به خاطر خواهند سپرد. این تاکتیک بالاخص برای کارآفرینانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند جواب می‌دهد. کیسی نیستات را در نظر بگیرید که از طریق ویدیو بلاگ هفتگی خود طرفدارانی به‌دست آورده است، یا کسانی که به عنوان تاثیرگذاران حوزه‌ی اینستاگرام، و به واسطه‌ی در دسترس بودن– زمانی که مخاطبان‌شان از آنها انتظار داشتند در دسترس باشند– میلیون‌ها دنبال‌کننده پیدا کرده‌اند.
۱۳. راه یک رهبر را دنبال کنید
اگر می‌خواهید دیگران شما را به عنوان یک رهبر بشناسند، مثل یک رهبر عمل و صحبت کنید. برای خودتان الگوهایی درست کنید و از نحوه‌ای که آنها برای کسب عزت و احترام خودشان را مدیریت می‌کنند، با فکر صحبت می‌کنند و بی‌نقص عمل می‌کنند تقلید کنید. درحالی که ممکن است در آغاز غیر طبیعی به نظر برسد، اما مهم است که از خودتان اعتماد به نفس نشان بدهید. با وجود این، مراقب باشید چون اعتماد به نفس بیش از حد می‌تواند یک نقطه‌ی انحراف یا نشانه‌ای از تزلزل باشد.

14-برونسپاری کنید
حتی کارآفرینان دارای چندین استعداد نیز به تنهایی نمی‌توانند به رویای خود دست پیدا کنند. افراد با استعدادی را استخدام کنید که بتوانند توانایی‌های شما را تقویت کنند و نقاط ضعف‌تان را جبران کنند. اگر در یک حوزه تخصص ندارید، کسی را پیدا کنید که صاحب چنین تخصصی باشد.
وقت ارزشمندتان را صرف کارهایی کنید که در آنها از همه بهتر هستید—کارهایی که نمی‌توانید به کس دیگری واگذار کنید. به عنوان مثال، بسیاری از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان مشتاق را که در یک صنعت خاص مهارت و کاردانی دارند(مثلا مستقلات) تشویق می‌کنند که یک شریک فنی پیدا کنند تا به آنها در ساخت محصول دیجیتالی‌شان کمک کند.
۱۵. به دیگر شکل‌های ثروت نیز فکر کنید
درحالی که همیشه از آن به عنوان “مقصود نهایی” یاد می‌شود، اما به یاد داشته باشید که پول همه چیز نیست. در راستای داشتن یک زندگی پرحاصل و پرمایه، از اهمیت سلامت جسمی، عاطفی و معنوی خود نکاهید. در پایان، اگر روی اولویت‌های شخصی‌تان مثل سلامتی و روابط تمرکز کنید، شادتر و روبراه تر خواهید بود – و پول هم احتمالا به دنبال آن حاصل خواهد شد.

مطالب آموزشی