نارضایتی جوانان شوشی از استخدام غیربومی‌ها در کارخانه قند شوش

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نارضایتی جوانان شوشی از استخدام غیربومی‌ها در کارخانه قند شوش

شهروندان و جوانان شوشی از مسئولان شهرستان شوش خواستار نظارت و برخورد با هرگونه اعمال نظر و پارتی‌بازی در بحث استخدام‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشوش، کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه پس از دو دهه فعالیت و در حالی که عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه را یدک می‌کشید در سال 1382 به دلایلی ورشکسته شد.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان موجب توقف کشت محصول چغندرقند در استان برای بیش از یک دهه شد.

سال‌ها بعد با پیگیری‌های نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و همراه کردن دولت با استفاده از قانون حمایت از صنایع ورشکسته، عملیات احیا و بازسازی این کارخانه آغاز شد. اکنون پس از گذشت 15 سال کارخانه قند شوش مجدد راه‌اندازی شد.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان با وجود صنایع بزرگی چون کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کاغذ پارس هفت تپه و حریر خوزستان همچنین تولید 1،8 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی و صنعتی در استان است.

این روزها خبرهایی از استخدام نیروی‌های غیربومی در شرکت قند شوش در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است. شهروندان به ویژه جوانان شوشی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و از مسئولان ارشد شهرستان خواستار پیگیری این موضوع شدند.

جوانان شوشی از مسئولان و شورای تامین شهرستان شوش خواستار نظارت و برخورد با هرگونه اعمال نظر و پارتی‌بازی در بحث استخدام‌ها شدند.

مسئولان در ارتباط با استخدام غیربومی‌ها در شرکت قند شوش پاسخگو باشند

در همین راستا آیت‌الله سید محمد امام، امام جمعه شوش در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از تلاش صورت گرفته برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره کارخانه قند این شهرستان گفت: اولویت استخدام کارخانه قند شوش با جوانان شوشی باشد.

وی گفت: شخصا از استخدام افراد غیربومی در این شرکت قند شوش جلوگیری می‌کنم.

امام جمعه شهرستان شوش افزود: روزانه جوانان زیادی به بنده مراجعه می‌کنند و نسبت به استخدام افراد غیربومی در شرکت قند شوش اعتراض دارند، مسئولان باید در این رابطه پاسخگو باشند.

امام تصریح کرد: انتظار دارم مسئولان شهرستان شوش و شخص فرماندار شوش به موضوع استخدام غیربومی‌ها در شرکت قند شوش به صورت جدی ورود کند.

نارضایتی جوانان شوشی نسبت به استخدام غیربومی‌ها

یکی از شهروندان شوشی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در شهرستانی که جوانان بیکار بومی با سطح سواد بسیار بالایی وجود دارند چرا باید اولویت استخدام با نیروهای خارج از شهرستان باشد.

وی گفت: به‌کارگیری نیروهای غیربومی موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید و مصرفی این شرکت شده و موجب اتلاف منابع موجود می‌شود. اولویت استخدام باید با جوانان شوشی باشد از مسئولان استانی و شوشی انتظار داریم پیگیر این استخدامی‌ها باشند.

این شهروند شوشی ادامه داد: استفاده درست از نیروهای بومی مزیت‌های بی‌شماری در حوزه های امنیتی، اجتماعی و حتی سیاسی به دنبال دارد. اما در غیر این‌صورت باید منتظر چالش‌های ایجاد شده در اثر به‌‌کارگیری نیروهای غیربومی در این شهرستان باشیم.

نیروی بومی در شرکت قند شوش به‌کارگیری شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین کلنگ‌زنی چهارراه ورودی شهر شوش که با حضور نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: افرادی که قرار است در کارخانه قند شوش به‌کار گرفته شوند حتما باید بومی باشند.

وی گفت: حداکثر افراد غیربومی نباید از پنج درصد کل نیروها بیشتر باشند اما باید تلاش کنند 100 درصد نیروهای این شرکت بومی باشند.

شهرهای اطراف حاضر نیستند یک نفر شوشی را استخدام کنند

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اشتغال شوش که با محوریت تدوین سند توسعه اشتغال پایدار شهرستان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: با ارائه آمار مشکلی از اشتغال جوانان برطرف نمی‌شود.

وی گفت: همان طور که شهرستان‌های اطراف ما حاضر نیستند که یک نفر شوشی را جذب کار کنند، ما هم نیز حاضر نیستیم یک نفر غیرشوشی را در شرکت قند شوش جذب کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروهی برای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرستان شوش تشکیل شود افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان شوش می‌توان با تشکیل کارگروه حمایت از اقصاد مقاومتی با هدف اشتغال‌زایی چرخه اقتصادی شهرستان را بیش از گذشته فعال‌ کرد.

نوری تصریح کرد: با وجود اینکه شوش ظرفیت بسیار بالایی در تمام حوزه‌ها از قبیل کشاورزی، صنعتی، گردشگری را دارد، اما سرمایه‌گذاران برای استفاده از این ظرفیت‌ها و فعالیت در شهرستان با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند. انتظار داریم برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران در اولویت کاری مسئولان قرار بگیرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار