نامزدهای انتخابات اموال خود و بستگانشان را اعلام کنند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

نامزدهای انتخابات اموال خود و بستگانشان را اعلام کنند

سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت از هر ۶ نامزد انتخابات مصرانه خواست که صورت اموال و دارایی خود و بستگان درجه اول خویش را با صراحت و دقت کامل در جلسه مناظره جمعه همین هفته به سمع مردم ایران برسانند.

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های مسئولان اطلاعیه‌ای صادر کرده است:

دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس وظیفه ذاتی خویش در شفاف‌سازی نظرات، تصمیمات و عملکرد کارگزاران در تاریخ 6 اردیبهشت 1396 طی نامه‌ای رسمی از مسئولان ستادهای 6 نامزد محترم انتخابات ریاست جمهوری 12 پرسش پیرامون مسئله شفافیت دولت و اعضای کابینه و قوانین مربوط را مطرح کرد و همه آنان را برای یک جلسه با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در روز شنبه 16 اردیبهشت 1396 دعوت کرد تا به این 12 پرسش پاسخ دهند.

نامزدهای محترم به دلیل بسته شدن برنامه‌های تبلیغاتی و عدم امکان تغییر آن عذر خواستند.

اعلام دارایی نامزدها و بستگان درجه اولشان از جمله مطالبات این نامه بوده است.

خوشبختانه تاکنون سه نامزد برای ارائه اطلاعات مذکور به مردم اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیده‌بان ضمن تشکر از سه نامزدی که آمادگی خویش را اعلام کرده‌اند از هر شش نفر مصرانه می‌خواهد که صورت اموال و دارایی خود و بستگان درجه اول خویش را با صراحت و دقت کامل در جلسه مناظره جمعه همین هفته به سمع مردم شریف ایران برسانند. این اقدام یک مطالبه همگانی ضروری است که برکات زیادی از جمله تقویت سرمایه اجتماعی دارد که این سرمایه اجتماعی خود از عوامل مهم تولید ملی و افزایش بهره‌وری است. البته اعلان اموال و دارایی باید دقیق باشد تا قدرت مقایسه بین نامزدها برای رأی دهندگان به وجود آید.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار