نامه نمایندگان به رییس جمهور درباره تعویق زمان برگزاری کنکور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نامه نمایندگان به رییس جمهور درباره تعویق زمان برگزاری کنکور

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از تدوین نامه‌ای خطاب به رییس جمهور و درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور خبر داد.

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور گفت: حدود دو ماه است که سیل زندگی مردم را در برخی از مناطق کشور مختل کرده و آنها هنوز نتوانسته‌اند به جریان عادی زندگی برگردند؛ طبیعتا دانش‌آموزان داوطلب کنکور نیز این فرصت دوماهه را از دست داده‌اند و با مشکل برای آمادگی آزمون کنکور مواجه شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: از رییس جمهور تقاضا داریم دستور دهد تمهیداتی اندیشیده شود تا زمان کنکور به تعویق بیفتد و شرایط برای رقابت عادلانه میان متقاضیان کنکور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نامه‌ای در این خصوص نگارش شده و در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان هستیم، ادامه داد: وقتی پدیده‌ای مانند سیل، ناخواسته برخی از مردم و خانواده‌ها را درگیر کرده، نمی‌توان آنها را به حال خود رها کرد؛ پس مسئولان باید راهی پیدا کنند و چاره‌ای بیندیشند.

خادمی با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به این شرایط بی‌تفاوت بود، توضیح داد: همه دستگاه‌ها اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان سنجش، دانشگاه‌ها، سازمان نظام وظیفه و دیگر دستگاه‌هایی که برنامه‌های آنها با تاریخ کنکور هماهنگ شده بود، باید وارد عمل شوند تا راهکاری برای حل این موضوع پیدا کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌زده استان خوزستان، گفت: دانش‌آموزان این مناطق سهمیه نمی‌خواهند بلکه به دنبال آن هستند که با تعویق کنکور، فرصت دو سه ماهه‌ای به آنها داده شود تا بتوانند همچون دیگر دانش‌آموزان و در یک فضای عادلانه رقابت کنند./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار