نام نویسی35 هزار دانشجو برای اعزام به عتبات/ آغاز سفرهای ارزان دانشجویی به عتبات از نوروز امسال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نام نویسی35 هزار دانشجو برای اعزام به عتبات/ آغاز سفرهای ارزان دانشجویی به عتبات از نوروز امسال

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اعلام نام‌نویسی 35 هزار دانشجو در هجدهمین دوره اعزام به عتبات دانشگاهیان گفت: سفرهای ارزان قیمت دانشجویان به عتبات از عید نوروز امسال با اعزام 500 نفر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره که از 15 مرداد تا 6 آبان برگزار شد، 12 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب 296 کاروان به عتبات اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد 44 کاروان به دختران مجرد، 6 کاروان به پسران مجرد و 247 کاروان هم به متاهلین و اساتید دانشگاه ها اختصاص داشت.

فقیهی ادامه داد: در دوره هفدهم 237 کاروان به صورت هوایی و 60 کاروان هم به صورت زمینی اعزام شدند و 13 مداح هم در این دوره در کربلا و نجف اشرف مستقر داشتیم.

وی تاکید کرد: در دوره هفدهم 51 درصد افرادی که اعزام شدند در مقطع کارشناسی، 25 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، هشت درصد در مقطع دکترا و مابقی هم در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل بودند.

وی گفت: همچنین در این دوره 63 درصد اعزام شدگان برای نخستین بار بود که به عتبات اعزام می شدند و در مجموع 26 درصد دانشگاهیان مراسم جشن ازدواج و ماه عسل خود را در کربلا و نجف اشرف برگزار کردند.

ریس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: در دوره گذشته هشت هزار نفر برای اعزام وام دریافت کردند که نسبت به دوره شانزدهم افزایش چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه در دوره هفدهم بیشترین کاروان های عتبات دانشگاهیان مربوط به تهران بوده، گفت: بعد از تهران، فارس، قم و خراسان رضوی بترتیب در رتبه های بعدی قرار داشتند.

* ثبت‌نام حدود 35 هزار نفر در هجدهمین دوره اعزام به عتبات دانشگاهیان تاکنون

فقیهی در ادامه در خصوص برگزاری هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات هم ادامه داد: ثبت‌نام برای این دوره از 25 آذر آغاز شده و تا پنجم دی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره در مجموع 17 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب 420 کاروان به عتبات اعزام خواهند شد.

فقیهی ادامه داد: در این دوره دو نوع وام به دانشگاهیان پرداخت خواهد شد، یکی وام بانک ملت با 4درصد کارمزد و یکی هم وام صندوق رفاه دانشجویان که بازپرداخت اقساط این وام بعد از فراغت از تحصیل انجام می شود و به دانشگاهیان زیر مجموعه وزارت علوم تعلق می گیرد و سقف هر دو وام یک و نیم میلیون تومان برای اعزام هوایی است.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: با اینکه دو روز بیشتر از آغاز ثبت نام در این دوره نمی گذرد تا کنون در حدود 35 هزار نفر ثبت نام کرده اند که این موضوع نشان دهنده علاقه دانشگاهیان به دین، مذهب و ائمه معصومین است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های قبل، حین و بعد از اعزام دانشگاهیان به عتبات، خاطرنشان کرد: هتل‌هایی که در کربلا و نجف برای دانشگاهیان در نظر گرفته شده، هتل های مطلوب و خوبی است، در انتخاب روحانی و مدیر کاروان هم سعی کردیم تا کسانی را انتخاب کنیم که بتوانند با دانشجویان و جوانان رابطه‌ای دوستانه و مناسب را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: بعد از اعزام هم برای دانشگاهیان برنامه‌های را در نظر گرفته‌ایم، هر هفته برای آنها در قم برنامه‌های متنوعی را خواهیم داشت.

فقیهی در ادامه با اشاره به تقارن اعزام‌ها به ایام نوروز، ایام فاطمیه و ماه رجب گفت: از دانشگاهیان تقاضا داریم از فرصت‌های دیگری هم که به جز این ایام وجود دارد برای سفر به عتبات استفاده کنند تا بتوانیم خدمات بهتری را به آنها ارائه کنیم.

وی در خاتمه در خصوص سفرهای ارزان قیمت دانشجویی به عتبات هم گفت: این سفرها از عید نوروز امسال با اعزام 500 نفر از دانشگاهیان آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، با توجه به ایام ثبت‌نام هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان، می‌توانید جزییات کامل ثبت نام عتبات دانشگاهیان تا مرحله اعزام را اینجا ببینید.

همچنین دانشگاهیان برای ثبت‌نام در هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار