نبود اولویت استخدام در وزارت نفت برای خوزستانی‌ها / ایذه، تشنه در کنار سد کارون3

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نبود اولویت استخدام در وزارت نفت برای خوزستانی‌ها / ایذه، تشنه در کنار سد کارون3

امام جمعه ایذه با اشاره به آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: در این آزمون هیچ توجهی به استان خوزستان به عنوان منطقه‌ای که بخش عظیمی از نفت، گاز و انرژی را در خود دارد نشده است و این استان هیچ اولویتی در این آزمون ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، حجت‌الاسلام سید کمال موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان با تبریک ولادت پیامبر اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: تفرقه به‌دلیل اینکه ایجاد خشونت می‌کند سبب ایجاد عذاب می‌شود و اتحاد نیز یک تاکتیک نیست که در یک زمان بخواهیم از آن بگذریم، بلکه یک استراتژی است که همیشه به آن نیازمند خواهیم بود.

وی افزود: هیچ دینی به اندازه دین اسلام به اتحاد و مسئله وحدت تاکید نکرده است و لی متاسفانه مسلمانان این همه با هم اختلاف دارند که برخی از این اختلافات منشا درونی و برخی نیز به‌دلیل دشمنی دیرینه دشمنان و صهیونیست است.

امام جمعه ایذه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس به نزدیک بودن مناسبت روز مجلس اشاره و بیان کرد: آنچه‌که ما مردم استان خوزستان و به ویژه شهرستان ایذه از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی توقع داریم دفاع از مطالبات و نیازهای مردم است.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید به وعده‌هایی که به مردم دادند عمل کنند و نباید فرصت خدمت به مردم را از دست بدهند، گفت: با توجه نمایندگان به مسائل شخصی خود و حذف نیروهای ادارات شهرستان‌ها در مردم یأس ایجاد می‌شود و با این کارهایی که انجام می‌دهند نیز اتفاق مثبتی برای مردم انجام نشده و وقت به‌جای استفاده در امور کلان برای امور ریز به هدر می‌رود.

لزوم ادای دِین به خوزستانی‌ها

موسوی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند خوزستان دین خود را ادا کرد و از این‌رو امروز نیز باید مسئولان از جمله وزرا و رئیس جمهور نیز دین خود را به خوزستان و مردم آن ادا کنند؛ خاک حاصل از خشک شدن زمین‌های خوزستان بر اثر بی آبی بر سر مردم ریخته می‌شود ولی کسی نیست که این مسئله را پیگیری کند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور و دیگر مسئولان باید به فکر این مساله باشند که نباید برای ایجاد شغل در استانی دیگر جوانان یک استان دیگر بیکار شوند، برای رشد و سرسبزی یک استان در نقطه‌ای دیگر نباید یک استان دیگر را به برهوت و کویر تبدیل کرد.

ایذه، تشنه در کنار سد کارون3

وی با بیان اینکه آب ایذه را به مردم آن نمی‌دهند، افزود: در کنار دریاچه‌ سد کارون 3، از قحطی آب و تاوان داشتن آن برخورداریم، بیش از 20 روستای شهرستان ایذه در اطراف کارون به انواع مشکلات و فلاکت‌ها گرفتار هستند ولی خدمتی به آنها نشده است.

موسوی عنوان کرد: اگر از بدبختی‌های داشتن سد و آب کاررون برخوردار شده‌ایم باید از خوبی‌های آن هم استفاده کنیم، آب آشامیدنی و کشاورزی در ایذه وجود ندارد و این نعمت را به دست مردم این منطقه نمی‌دهند ولی حاضر هستند با لوله‌های چند اینچی آن را برای آباد کردن استان‌های کویری منتقل کنند.

نبود اولویت استخدام در وزارت نفت برای خوزستانی‌ها

امام جمعه ایذه با اشاره به آزمون استخدامی وزارت نفت گفت: در این آزمون هیچ توجهی به استان خوزستان به عنوان منطقه‌ای که بخش عظیمی از نفت، گاز و انرژی را در خود دارد نشده است و این استان هیچ اولویتی در این آزمون ندارد.

موسوی با بیان اینکه یک ظلم آشکار است که دانشجویان خوزستانی در اولویت جذب در استخدامی وزارت نفت جایی نداشته باشند ولی برخی از دانشگاه‌های مرکزی کشور جز اولویت این‌کار باشند، بیان کرد: این‌گونه اقدامات از سوی وزارت نفت انصاف نیست که حق خوزستانی‌ها در این آزمون دیده نشود و این استان با داشتن منابع عظیم نفتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آن همچنان از شغل در این زمینه بی‌بهره باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار