نتایج اولیه آزمون استخدامی امروز اعلام می شود/ جزئیات آماری آزمون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نتایج اولیه آزمون استخدامی امروز اعلام می شود/ جزئیات آماری آزمون

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور امروز ۴ مهرماه اعلام می‌شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: براساس ضوابط تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۴۲ داوطلب در آزمون چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۹۶ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۷۳۶ نفر زن و ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۵.۳۵ درصد داوطلبان زن و ۴۴.۶۵ درصد آنان مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۴۲ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۷ نفر در گروه یک، تعداد یک هزار و ۶۸۸ نفر در گروه ۲، تعداد ۱۹۲ هزار و ۴۱۶ نفر در گروه ۳، تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر در گروه ۴، تعداد ۲ هزار و ۶۶۸ نفر در گروه ۵ و تعداد ۱۷۵ هزار و ۵۴۸ نفر در گروه ۶ ثبت نام کرده اند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون تعداد ۲۲۴ هزار و ۲۲۶ داوطلب گروه‌های یک، دو، سه، و چهار در صبح و آزمون تعداد ۱۷۸ هزار و ۲۱۶ داوطلب گروه‌های ۵ و ۶ در بعدازظهر جمعه سوم شهریورماه جاری در ۵۳ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: از تعداد ۴۰۲ هزار و ۴۴۲ داوطلب ثبت نام کننده، در مجموع تعداد ۳۰۹ هزار و ۹۷۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۹۲ هزار و ۴۷۱ داوطلب در جلسه آزمون غایب بوده اند. به عبارت دیگر ۷۷.۰۲ درصد از داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۲۲.۹۸ درصد آنان غایب بودند.

وی افزود: از تعداد ۳۰۹ هزار و ۹۷۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۴ هزار و ۲۲۳ داوطلب زن و ۱۳۵ هزار و ۷۴۸ داوطلب مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۶.۲۱ درصد از حاضرین در جلسه آزمون زن و ۴۳.۷۹ درصد آنان مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج اولیه سه برابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ تا ساعت ۲۰ امروز سه شنبه چهارم مهر بر روی سایت سازمان ‌سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

وی یادآور شد: داوطلبان معرفی شده به هر یک از دستگاه های اجرایی موظف هستند جهت ارائه مدارک و مستندات مربوط با توجه به مفاد اطلاعیه ای که به همراه نتیجه آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت، به دستگاه اجرایی ذیربط مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون در چارچوب قوانین و مقررات جاری، رعایت مفاد آگهی استخدامی منتشره و پس از کنترل مدارک و مستندات داوطلبان معرفی شده، در سقف حداکثر سه برابر ظرفیت، برگزاری مصاحبه استخدامی (۷۰ درصد آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه استخدامی) و اعمال اولویت های قانونی از جمله سهمیه ایثارگران و معلولین عادی اعلام خواهد شد.

توکلی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۷ نفر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار