نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی اعلام می‌شود؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بیان کرد: نتایج اولیه این آزمون با پذیرش ٢/۵ برابر ظرفیت انجام شد و بعد از این مرحله فرایند مصاحبه‌ها تمام شده است و نتایج را به سازمان سنجش ارجاع دادیم.

او ادامه داد: بعد از این مرحله در سازمان سنجش و آموزش کشور نتایج آزمون کتبی و نمره مصاحبه پردازش می‌شود تا نتایج اولیه آن از سوی این سازمان اعلام شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعلام نتایج به صورت یک برابر ظرفیت است، اظهار کرد: در این اعلام نتایج سازمان سنجش با احتساب ٧٠ درصد آزمون کتبی و ٣٠ درصد مصاحبه نتایج را اعلام می‌کند و دعوت به گزینش انجام می‌شود.

به گفته حسین‌بر بعد از این مرحله پذیرفته‌شدگان نهایی تعیین و برای گذراندن دوره‌های آموزشی به دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان ارجاع داده می‌شوند که این گام به سال بعد می‌رسد، اما تا قبل از شروع تابستان نهایی خواهد شد.

او درباره طول مدت دوره‌های مهارت‌آموزی بیان کرد: برای این دوره هم ٧٠٠ ساعت آموزش طی یک سال را در نظر گرفتیم که بعد از مراحل اولیه پذیری انجام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار