نتایج نهایی پذیرش کاردانی به کارشناسی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته به همراه اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته «فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی پذیرش با آزمون و همچنین رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون مذکور که گزینش ‌آنها به‌روش ‌متمرکز صورت‌ گرفته ‌است در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در ۱۶ رشته امتحانی جمعه ۱۴ شهریور برگزار شد. پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ناپیوسته در ۱۶ رشته امتحانی با آزمون در ۴۷ کدرشته امتحانی دیگر صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت گرفت.

همچنین فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته تحصیلی نیمه متمرکز فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی نیز در سایت سازمان سنجش اعلام شده است.

پذیرفته‌شدگان نهایی برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در بند الف این اطلاعیه) ضرورت دارد در تاریخ ۲۴ مهرماه به سایت دانشگاه و یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

در صورتی که دانشگاه یا مؤسسه‌ای، در درگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی خود برنامه زمانی برای ثبت‌نام درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل مؤسسات لازم است در یکی از روزهای دوشنبه ۲۸ مهر و یا سه‌شنبه ۲۹ مهر ۹۹ برای ثبت‌نام به محل قبولی خود مراجعه کنند.

پذیرفته‌شدگان دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه‌ای لازم است برای اطلاع از زمان، نحوه و شرایط ثبت‌نام به سایت سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نشانی www.tvu.ac.ir  و یا به سایت دانشکده یا آموزشکده محل قبولی خود مراجعه کنند.

اسامی افرادی که در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌ تحصیلی نیمه‌متمرکز فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی اعلام شده است و لازم است مطابق بند «ب» اطلاعیه برای انجام مصاحبه اقدام کنند.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام شامل اصل شناسنامه و یک برگ تصویر از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و دو برگ تصویر پشت و روی آن، ۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده درسال جاری، مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه(برای برادران) و اصل یا گواهی مدرک کاردانی (فوق دیپلم) است. ارائه اصل و یا گواهی اخذ مدرک کاردانی(فوق دیپلم) حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ الزامی است.

تبصره: پذیرفته شدگانی که ظرفیت پذیرش کدرشته محل قبولی آنان برای نیمسال دوم (بهمن ماه ۱۳۹۹) باشد حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ فرصت دارند تا نسبت به اخذ مدرک تحصیلی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت قبولی آنان لغو خواهد شد.

برای‌ آن‌دسته‌ از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ ارائه‌ اصل یا گواهی مدرک‌ کاردانی امکان‌پذیر نباشد، لازم است اصل گواهی تأیید شده ‌توسط ‌دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک کاردانی با محتوای فرم شماره ۷ پیوست دستورالعمل ثبت‌نامی ارسال شده به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی را ارائه کنند که درآن قید شده باشد « اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات وفناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویا شورای عالی انقلاب فرهنگی است».

در صورتی که فرد پذیرفته‌شده در آزمون، تا تاریخ مقرر فارغ‌التحصیل نشده باشد، قبولی وی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد.

طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه که دوره سطح یک را طبق برنامه تعیین شده در مصوبه جلسه ۳۶۸ تاریخ ۳ بهمن ۷۴ شورای عالی انقلاب گذرانده‌اند، از تمامی مزایای علمی و استخدامی فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه‌ها برخوردار بوده و براساس مصوبه ۵۶۸ تاریخ ۲۸ مهر ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجاز به شرکت در این آزمون برای انتخاب تمامی رشته‌های گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند و پس از قبولی با ارائه گواهی اتمام دوره سطح یک مورد تأیید حوزه علمیه، می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

ارائه اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع از جمله مدارک ثبت نام است.

تحصیل در دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی تمام وقت است، لذا کارمندان دولت در صورتی می‎توانند به تحصیل بپردازند که اصل موافقتنامه رسمی و بدون قید و شرط وزارتخانه یا سازمان متبوع خود را مبنی بر شرکت در تمامی کلاس‎ها، آزمایشگاه‎ها، کارآموزی‎ها و فعالیت‎های دیگر دوران تحصیل به همراه مدارک ثبت‎نام به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی عرضه کنند.

ارائه ‌اصل‌ گواهینامه انجام خدمات قانونی مقرر (طرح لایحه نیروی انسانی) یا گواهی معافیت از آن از دیگر مدارک ثبت نام است.

برای پذیرفته‌شدگان دارای مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی- پایان ‌طرح‌ نیروی ‌انسانی‌ آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور و یا ۳۰ بهمن ۹۹ باشد یا گواهی معافیت از خدمت لایحه طرح الزامی است.

فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ گروه‌ آموزشی‌ پزشکی‌ که‌ مشغول‌ انجام‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ می‌باشند، در صورت‌ قبولی با ارائه‌ موافقتنامه‌ رسمی‌ از بالاترین‌ مقام‌ مسؤول‌ محل‌ خدمت‌ خود مبنی‌ بر عدم‌ همزمانی‌ و تداخل‌ ادامه‌ تحصیل‌ با ادامه‌ خدمت‌ آنان، نیازی‌ به‌ ترخیص‌ از خدمت‌ ندارند و می‌توانند همزمان‌ با تحصیل‌ به‌ انجام‌ طرح‌ لایحه‌ نیروی‌ انسانی‌ بپردازند.

ارائه مجوز ادامه تحصیل و یا تأییدیه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

براساس ماده ۱۰ دستورالعمل بازپرداخت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آن‌دسته از فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی دانشگاه‌های علوم پزشکی که از مزایای صندوق بهره‌مند شده‌اند، درصورت قبولی در آزمون، لازم است برای ثبت‌نام از صندوق رفاه مجوز ادامه تحصیل یا تسویه حساب دریافت کنند و تأییدیه مربوط را هنگام ثبت‌نام به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

همچنین ارائه تأییدیه تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است.

براساس‌ مفاد ماده‌ ۷ دستورالعمل‌ شماره‌ ۳۱۹۰۲ مورخ‌ ۶۴/۰۵/۲۸ صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فناوری‌، آن‌دسته‌ از فارغ‌التحصیلان‌ دوره‌های‌ کاردانی‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ غیرپزشکی‌ که‌ از مزایای‌ صندوق‌ مذکور بهره‌مند شده‌اند، در صورت‌ قبولی در آزمون‌ پذیرش ‌دانشجو از دوره‌ کاردانی‌ به‌ دوره‌ کارشناسی‌ ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۹، لازم است با صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ تسویه‌ حساب‌ کرده و تأییدیه مربوط را در زمان‌ ثبت‌نام‌، به‌ دانشگاه‌ یا مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ خود ارائه‌ کنند.

ارائه حکم کارگزینی و فرم موافقتنامه کتبی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت شاغلان رسمی یا پیمانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل آنان از مدارک ثبت نام است.

همچنین دارا بودن حکم کارگزینی مبنی ‌بر استخدام رسمی یا پیمانی در زمان ثبت‌نام در آزمون (مشروط به تداوم اشتغال در آموزش و پرورش) الزامی است.

تبصره ۱- تاریخ صدور حکم استخدام رسمی و یا پیمانی متقاضیان باید قبل از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام در آزمون باشد، در غیر این‌صورت مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و درصورت انتخاب و پذیرفته شدن، قبولی آنان «لغو» می‌شود.

تبصره ۲- معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای قراردادی و … که فاقد حکم کارگزینی رسمی و یا پیمانی باشند، مجاز به انتخاب رشته نبوده‌اند و در صورت انتخاب و پذیرفته شدن، قبولی آنان «لغو» می‌شود.

دارا بودن فرم «موافقت با ادامه تحصیل کارکنان» (رسمی و یا پیمانی) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود براساس شرایط مندرج در فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان و رعایت مفاد دستورالعمل شماره ۱۱/۷۱۰ تاریخ ۱۷ شهریور ۹۴ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش الزامی است.

دارندگان مدرک معادل کاردانی (معادل فوق دیپلم) که ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنها بلامانع است: باید واجد شرایط «آیین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند. این آیین‌نامه طی بخشنامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت مذکور به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شده است.

تبصره: همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/۲ تاریخ ۲۸ مرداد ۹۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.

دارندگان مدرک کارشناسی پیوسته که ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان بلامانع است: با توجه به مصوبه چهل و پنجمین جلسه مورخ ۸۹/۱۲/۰۷ شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته در صورت دارا بودن مدرک کاردانی مرتبط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته این آزمون، با رعایت شرایط زیر می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی از طریق قبولی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، تحصیل کنند:

۱. لزوم گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته مشمول طرح.

۲. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

۳. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (برای برادران).

ارائه فرم انصراف قطعی از تحصیل در رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ و قبل از آن الزامی است.

پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در صورت ثبت‌نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ منحصراً مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، شهریه پرداز و مجازی) بوده‌اند.

ثبت‌نام و ادامه تحصیل این قبیل از پذیرفته‌شدگان در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در صورتی بلامانع است که: ۱- مجوز لازم برای شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را از سازمان سنجش دریافت کرده باشند؛ ۲- واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون (خصوصاً مقررات وظیفه عمومی برای برادران) باشند و ۳- حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۹ نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام کرده و فرم انصراف قطعی از تحصیل در رشته‌ تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ را ارائه کنند.

در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، این‌دسته از متقاضیان متخلف محسوب شده و اگر حدنصاب قبولی ‌آزمون را نیز کسب نمایند، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند.

تبصره: پذیرفته‌شدگان مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی، دوره‎های نوبت دوم (شبانه) و الکترونیکی (مجازی) تمامی دانشگاه‎ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی به دوره کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون بوده‌اند.

این دسته از پذیرفته شدگان باید قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید نسبت به انصراف قطعی از رشته قبولی قبلی اقدام کرده و گواهی تسویه حساب خود را به موسسه قبولی جدید ارائه دهند.

پذیرفته شدگان هریک از رشته های تحصیلی این آزمون چنانچه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال۱۳۹۹ (متعاقباً اعلام می شود) نیز قرار بگیرند لازم است از دو رشته قبولی خود یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت نام کنند. ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

همه‌ پذیرفته‌شدگان‌ ملزم‌ هستند در تاریخ های ‌تعیین ‌شده ‌برای ثبت‌نام ‌به‌ مؤسسه آموزش‌ عالی‌ مربوط مراجعه کنند. عدم ‌ثبت‌نام ‌در تاریخ های ‌مقرر به ‌منزله ‌انصراف‌ از تحصیل در رشته قبولی تلقی شده و قبولی‌ این قبیل پذیرفته‌شدگان لغو خواهد شد.

پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان همزمان به عنوان پذیرفته نهایی در دو کدرشته‌محل (یکی کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه فرهنگیان) و دیگری کدرشته‌محل‌های وابسته به واحدها یا مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده باشد، لازم است منحصراً در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

چنانچه این‌دسته از پذیرفته‌شدگان در هر دو کد رشته‌محل ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شوند، به‌عنوان متخلف شناخته شده و با آنها طبق ضوابط مربوط رفتار خواهد شد.

ضمناً برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌محل‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم می‌شود. این کارنامه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان همزمان با اعلام نتیجه در دسترس خواهد بود.

ب) معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت پذیرش رشته تحصیلی نیمه‌متمرکز کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی:

آن‌دسته‌ از متقاضیانی که‌ فهرست‌ اسامی‌ آنان‌ جزو معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت‌ پذیرش رشته‌ تحصیلی نیمه متمرکز کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی (کد رشته‌محل‌های ۱۱۶۸ تا ۱۲۱۵ مربوط به کد رشته امتحانی ۱۱۴ گروه آموزشی پزشکی) در سایت سازمان سنجش اعلام شده، لازم است برای آگاهی از زمان و مکان برگزاری مصاحبه، به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه ۷ آبان ۹۹ در سایت سازمان سنجش درج می شود مراجعه کنند.

با توجه به اعلام دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی مبنی بر حذف کد رشته محل ۱۱۹۷ رشته فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد (محل تحصیل دانشکده پرستاری الیگودرز) هیچ فردی به عنوان معرفی شده در کد ذیربط اعلام نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار