نحوه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در آزمون سال ۹۷ چگونه تغییر خواهد کرد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در آزمون سال ۹۷ چگونه تغییر خواهد کرد؟

نماینده مردم نایین درمجلس با استناد به سخنان وزیر آموزش و پرورش از تغییر در نحوه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نحوه دامنه‌بندی جذب دانشگاه فرهنگیان، توضیح داد: دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو در مناطق مختلف کشور، دامنه‌‌هایی را تعریف کرده و به هر یک از این دامنه‌های تعریف شده سهیمه نیز اختصاص داده است تا از این طریق جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به گونه‌ای باشد که در اقصی نقاط کشور معلم تربیت شود.
نماینده مردم نایین درمجلس شورای اسلامی از نحوه تعیین دامنه در کشور انتقاد و تصریح کرد: متأسفانه در آزمون سال 1396 یکی از دامنه‌های تعریف شده سه شهر اصفهان، حوزه انتخابیه‌ام نایین و خور و بیابانک بود که با توجه به وسعت و سطح علمی بالا در شهر اصفهان تمام سهمیه‌ها به اصفهان تعلق گرفت و شهرستان نایین با وجود دارا بودن از رتبه‌های بسیار خوب از داشتن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بی بهره ماند.
وی ادامه داد: این درحالیست که در بسیاری از دامنه‌های دیگر رتبه‌های پایین‌تر جذب در دانشگاه فرهنگیان شدند و این نشان می‌دهد که دامنه‌بندی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان دارای ایراد است.
این نماینده مردم در مجلس تجدید نظر در بازتعریف دامنه‌های جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را ضروری برشمرد و افزود: چنانچه این دامنه‌بندی اشتباه در سایر مناطق کشور نیز رخ داده باشد، بسیاری از شهرهای کشور بدون معلم خواهند ماند.
پوربافرانی یادآور شد: در همین رابطه سئوالی از وزیر آموزش و پرورش طرح شد که با توجه به پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش مقرر شد، این دامنه‌بندی‌ها برای آزمون استخدامی و آزمون فرهنگیان سال 1397 تغییر کند.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس افزود: همچنین مقرر شد که اگر حقی از کسی در ورود به دانشگاه فرهنگیان ضایع شده باشد وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار دهد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار