نحوه واریز سود سهام عدالت با یارانه چه تفاوتی دارد؟

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

نحوه واریز سود سهام عدالت با یارانه چه تفاوتی دارد؟

سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می شود، بنابراین برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه سهام عدالت ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، در حالی که یارانه افراد به حساب سرپرست خانوار واریز می شود، سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز خواهد شد؛ بنابراین برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه سهام عدالت ثبت شود.

با وجود راه اندازی سامانه سهام عدالت از اسفندماه سال گذشته و به دنبال آن آغاز ثبت شماره شبای حساب بانکی مشمولین در این سامانه از اواخر فروردین ماه امسال، مشمولین برای دریافت سود سهام عدالت سالیانه خود باید اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه کنند.

نکاتی که باید دارندگان سهام عدالت به آن توجه کنند:

برای اخذ شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک‌ها نیست و حساب‌های بانکی قبلی و موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند.

شبا بانکی متعلق به یک حساب بانکی مسدود مورد قبول واقع نخواهد شد. چنانچه مدت زیادی است که از وضعیت مسدودی یا فعال بودن حساب خود بی اطلاع هستید، لازم است قبل از کار با سامانه، وضعیت حساب را از بانک سوال کنید.

شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت.

شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی در سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.

سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می شود، بنابراین برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه سهام عدالت ثبت شود.

برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی باید شماره شبا به نام خود آنها در سامانه ثبت شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی شود.

تنها پیامکی که از سوی سامانه سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی برای افراد ارسال می شود این است که شماره شبا وارد شده با نام مشمول مطابقت ندارد یا شبا ثبت شده متعلق به یک حساب بانکی مسدود است، به همین دلیل به پیامک های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره های ناشناس ارسال می شود، نباید توجه شود.

دوره بررسی و تطبیق منجر به تایید یا عدم تایید شماره شبا در حدود 15 روز است. سازمان خصوصی سازی از طریق سیستم بانکی طی این مدت شبا بانکی مشمولان را بررسی می نماید و در صورت تایید، پیام تایید نهایی شبا از طریق سامانه قابل مشاهده است.
مشمولین سهام عدالت که تا کنون موفق به ثبت شبای بانکی خود در این سامانه نشده‌اند لازم است یک شماره شبای بانکی معتبر به نام خود را از روشهای مختلف از بانک دریافت و در سامانه ثبت کنند و از تایید نهایی آن از طریق همین سامانه اطمینان پیدا کنند.

براساس گزارش میزان تا کنون بیش از 28 میلیون نفر از سهامداران، شماره شبای بانکی خود را در سامانه ثبت کرده‌اند که این رقم حدودا به 41 درصد می‌رسد و در مجموع 3.3 میلیون نفر تا کنون شبای بانکی خود را به ثبت نرسانده اند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار