نحوه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها تغییر کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نحوه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها تغییر کرد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: بازنگری آئین‌نامه پذیرش قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌ها پس از ۳۰ سال، انجام و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.
به گزارش خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم صبح امروز در مراسم چهل و نهمین گردهمایی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، با اشاره به دستاوردهای ورزشی دولت تدبیر و امید گفت: در سال ۹۵ اعتبارات تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها شفاف شد و در سال ۹۶ در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها ۱۰۶ میلیارد تومان در بخش جاری و ۱۲ میلیارد تومان در تملک و دارایی به ورزش دانشگاهی اختصاص داده شد. همچنین مقرر شد اعتباری نیز تحت عنوان «ورزش سبز دانشگاه‌ها» پیش‌بینی شود که به واسطه آن، فعالیت‌های ورزشی افزایش یابد.

وی در ادامه از دیگر دستاوردهای ورزش دانشگاه‌ها، به احیای دستاوردهای مجدد المپیاد ورزشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد دانشجویان در این دوره تحت پوشش ورزش همگانی قرار گرفتند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در سال ۹۵ مقرر شد ۱۰۰ خوابگاه به اتاق تندرستی تجهیز شود که تاکنون ۸۰ دانشگاه به اتاق تندرستی تجهیز شده و مابقی آن تا شروع سال تحصیلی جدید تجهیز خواهد شد.

صدیقی تصریح کرد: در سال جدید نیز مقرر شده ۱۰۰ خوابگاه دیگر به اتاق تندرستی تجهیز شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰ دانشگاه به واحد ارزیابی تندرستی تجهیز شد که در سال جاری به ۸۰ دانشگاه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین شورای راهبری ورزش دانشگاهی ایجاد شد و از خیرین ورزشی تقدیر شد.

صدیقی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش دانشگاهی، به ایجاد انجمن گردشگری ورزشی ورزش دانشگاهی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: آئین‌نامه پذیرش قهرمانان ورزشی پس از ۳۰ سال بازنگری و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد و تعداد مسابقاتی که بر اساس آن، دانشجو پذیرش می‌شود، در این آئین‌نامه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: سرانه ورزشی تا پایان سال ۹۵ به بیش از یک مترمربع رسید که قصد داریم آن را به ۱. ۵ مترمربع افزایش دهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: رتبه‌بندی فضای ورزشی از سال گذشته آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه نهایی می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار