نخستین نکاتی که باید در مورد ثبت شرکت و ثبت برند بدانید

دسته ها: مطالب آموزشی

نخستین نکاتی که باید در مورد ثبت شرکت و ثبت برند بدانید

موسسه حقوقی نخستین ثبت، نکات مهم در مورد ثبت انواع شرکت، ثبت برند و مسائل پس از آن را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هر روز جوانان زیادی در سطح کشور فارغ التحصیل می‌شوند و اغلب آنها بدنبال استخدام در سازمان‌های دولتی، بانک‌ها یا شرکت‌های خصوصی هستند تا بتوانند در زمینه تحصیلی و بنا بر علاقه خود مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.
اما تعدادی از جوانان نخبه و پویا که اعتماد به نفس بیشتری دارند برای آینده خود برنامه ریزی مهمتری دارند و در فکر راه اندازی کسب و کاری جدید برای خود هستند. این جوانان کارآفرین بوده و حاضر هستند برای رسیدن به آرزوهای خود ریسک و تلاش بیشتری کنند تا علاوه بر عملی کردن ایده‌های خود بتوانند در توسعه کشور و ایجاد شغل برای سایر جوانان نیز سهیم باشند.
به گزارش ویرلن، اما اگر بخواهیم یک کسب و کار جدید برای خودمان راه اندازی کنیم از کجا باید شروع کنیم ؟ چگونه می‌توانیم پایه های اول کسب و کار خود را محکم و بر اساس استانداردهای جامعه قدم برداریم؟
نخستین کار برای شروع، ثبت یک شرکت است تا ما نیز مانند سایر شرکت‌ها بتوانیم بصورت اصولی و استاندارد کارمان را آغاز کنیم و وارد صحنه رقابت در بازار آزاد شویم. اما برای ثبت شرکت از کجا باید شروع کنیم و چه کار هایی باید انجام دهیم؟
مؤسسه حقوقی نخستین ثبت، برخی از مهم ترین نکات در مورد ثبت شرکت را اعلام کرد:
مرحله اول ثبت شرکت و پلمپ دفاتر مالیاتی است ؛ در ابتدا شما باید یک شرکت با توجه به موضوع فعالیت خود ثبت نمایید تا بتوانید فعالیت اقتصادی ای تحت عنوان شرکت انجام دهید. پس از ثبت شرکت هر مجموعه‌ای می‌بایست جهت دریافت کد اقتصادی اقدام کند. در غیر این صورت شامل جرائم سنگین مالیاتی می‌شوند لذا تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند نسبت به ثبت نام و دریافت کد اقتصادی جهت انجام معاملات خود اقدام کنید.
در نهایت لازم به ذکر است که تمامی افرادی که شرکت ثبت می‌کنید، می‌بایست پس از ثبت شرکت و اقدامات پس از آن، نسبت به اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده نیز اقدام کنید، مگر در شرایطی که افراد از دریافت گواهی ارزش افزوده معاف باشند.
چه کسانی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند؟
همه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه خارجی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند. حتی اشخاص خارجی هم می‌توانند با ارائه اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت کنید. اشخاص حقوقی نیز می‌توانید با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان به ثبت شرکت اقدام کنند.
محبوبترین شرکت‌هایی که در این ایران ثبت می‌شوند یا شرکت با مسئولیت محدود هستند یا شرکت سهامی خاص.
شرکت با مسئولیت محدود
شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت سهامی خاص نوع دیگری از شرکت‌های تجاری است. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل تعداد اعضا و یا سهامداران ۳ نفر است. طبق باب سوم قانون تجارت با عنوان شرکت‌های تجاری، شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که تمام سرمایه آن به هنگام تأسیس، منحصرا به وسیله مؤسسین آن تشکیل شده است.
ثبت برند
برند، عنوان تجاری یک کسب و کار یا عنوان تجاری یک محصول است. کسب و کار ها با برندهای‌شان از یکدیگر متمایز می‌شوند. نشان تجاری یا برند همان چیزی است که مخاطب، صفات و ویژگی‌های آن را با دیدن، شنیدن و حس کردن به صورت ذهنی، دیداری و یا شنیداری در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند.
در واقع برند شامل همه احساسات، مفاهیم و ویژگی‌هایی است که با یک نام گره خورده است. نخستین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می‌بخشد.
کارت بازرگانی
کارت بازرگانی، مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب قانون صادرات و واردات، اجازه داده می‌شود به امر تجارت خارجی بپردازد.
نکات مهم در ثبت شرکت
ثبت شرکت به تنهایی مجوز فعالیت محسوب نمی‌شود. اخذ مجوز مربوطه بستگی به نوع شرکت و فعالیت موضوعی شرکت دارد. برای اینکه بتوانید به صورت رسمی فعالیت کرده و با تمامی ارگان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی قرارداد منعقد کنید و بتوانید هر ساله اظهارنامه مالیاتی به اداره مالیات تسلیم نمایید، بعد از ثبت شرکت، تشکیل پرونده کد اقتصادی و اخذ کارت بازرگانی الزامی است.

مطالب آموزشی