نرخ بیکاری بدون احتساب اشتغال ناقص به ۲۵ درصد رسید

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

نرخ بیکاری بدون احتساب اشتغال ناقص به ۲۵ درصد رسید

عضو کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که نرخ بیکاری جوانان در کشور بدون اشتغال یک ساعته یا ۲ ساعته به بیش از ۲۵ درصد می‌رسد، گفت: بیکاری جوانان با اضافه شدن دانشگاهیان فارغ‌التحصیل از مرز ۳۰ درصد نیز عبور کرد.
حمیدرضا فولادگر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر که نرخ بیکاری به طور رسمی با احتساب اشتغال ناقص به 12.4 درصد رسیده است، اظهار داشت:‌ اگر سهم اشتغال ناقص و مشاغلی که یک یا 2 ساعت در هفته وجود دارند، را از نرخ بیکاری کم کنیم، بیکاری جوانان به بیش از 25 درصد خواهد رسید.
وی افزود: در صورت اضافه شدن جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار به جمعیت بیکار کشور، نرخ بیکاری از مرز 30 درصد عبور خواهد کرد که یک وضعیت نامناسب برای اقتصاد کشور به وجود می‌آید و کنترل آن در آینده بسیار دشوار خواهد شد.
عضو کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عوامل متعددی همچون نبود، زیرساخت‌ مناسب فضای کسب و کار منجر به افزایش نرخ بیکاری در کشور شده است، خاطر نشان کرد: عدم همراهی نظام بانکی در کنار مقررات دست و پاگیر ایجاد کسب و کار از عوامل دیگر بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور است.
فولادگر معتقد است: ایجاد اشتغال پایدار قطعاً با حضور و مشارکت مردمی و تعاونی‌ها امکانپذیر است و تجمیع سرمایه‌های مردمی برای کسب سود برای بنگاه‌های فعال مؤثر خواهد بود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار