نرخ بیکاری خوزستان نسبت به آمار جمعیتی سال‌های گذشته به مراتب بهتر است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نرخ بیکاری خوزستان نسبت به آمار جمعیتی سال‌های گذشته به مراتب بهتر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان گفت: نرخ بیکاری خوزستان نسبت به آمار جمعیتی سال‌های گذشته به مراتب بهتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز؛ امید حاجتی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان اظهار کرد: از جمله مسائل مورد پیگیری در این جلسه موارد و مسائل است که در شورای برنامه‌ریزی استان به صورت مستمر پیگیری می‌شدند و ما آنها را در اولویت بررسی‌های جلسه قرار دادیم.

وی افزود: از جمله این مسائل طرح‌های شهرسازی و طرح جامع تفصیلی شهری است که این طرح‌ها به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان ساکن در آن مناطق است البته با توجه به روند کند اجرایی این طرح‌ها در سال‌های گذشته امسال قرار است تا با جدیت بیشتر این طرح‌ها در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و بودجه قرار بگیرد و به بهربرداری برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان با اشاره به 13 طرح‌ که برخی از آنها در خصوص گردشگری و کشاورزی استان است، خاطرنشان کرد: 13 طرح مصوب زیربنایی مربوط به ساخت و سازهای درون حریم و خارج حریم وجود دارد که سرمایه‌گذاری‌های آنها به تصویب رسیده و شروع کار آنها انجام شده است.

حاجتی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه از شورای برنامه‌ریزی استان؛ گزارش کار تغییر ویژگی‌های جمعیتی استان در سرشماری نفوس و مسکن ارائه شد؛ گفت: با توجه به این گزارش وضعیت نرخ بیکاری، باسوادی، ترکیب جنسیتی اعلام شد که در تصمیم‌سازی‌ها استان از ویژگی بسیار مهمی برخوردار است.

وی همچنین ادامه داد: نرخ بیکاری استان نسبت به آمار جمعیتی سال‌های گذشته به مراتب بهتر بوده به طوری که از رقم 27 درصدی به 14 درصد کاهش داشته است و این نشان از وضعیت خوب استان به نسبت کشور است.

حاجتی گفت: تعداد پروژه‌های استان زیاد است که حداقل آن به 700 پروژه می‌رسد که تا پایان سال مالی به اتمام می‌رسند، این پروژه‎‌ها از نظر پیشرفت فیزیکی به نسبت پیشرفت مالی روند خوبی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست کلی کشور مبنی بر اینکه 90 درصد از جذب اعتبارات برای پروژه‌ها از اسناد خزانه صورت می‌گیرد؛ باید تامین سایر اعتبارات پروؤه‌ها از طریق جذب اسناد باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار