نرخ بیکاری در روستاها ۲.۴ درصد کاهش یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت که با مجموعه اقدامات اشتغالزایی انجام شده در روستاها ، نرخ بیکاری در این مناطق ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، محمد امید یکی از عوامل اثرگذار بر توسعه اشتغال روستایی را بهره مندی از سرمایه صندوق توسعه ملی معرفی کرد.

وی با اعلام این که دولت تاکنون حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستائیان برداشت و پرداخت کرده است ، گفت که دولت برای توسعه اشتغال روستایی مجوز برداشت حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را دارد.

امید اظهار داشت : با اقدامات انجام شده و سرمایه گذاری مبالغی که از صندوق ملی برداشت شده ، نرخ بیکاری در روستاهای کشور ۲.۴ درصد کاهش یافته و سهم اشتغال روستاییان در سبد اشتغال از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید در بخش اشتغال روستایی اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت : حدود ۲۰۰ هزار اشتغال روستایی در کشور ایجاد شده است و حدود ۸۰ هزار واحد اشتغال زا در کشور از این طریق راه‌اندازی شده است.

وی بر تداوم برنامه های اشتغال زایی در روستاها تاکید کرد و افزود : دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات بزرگی در روستاها انجام داد که از جمله آن نزدیک به ۹۵ درصد کل روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار شد ، اگر چه در برخی از روستاهای استان‌های کشور برخورداری از گاز طبیعی به ۱۰۰ درصد هم رسیده است.

امید گفت : بهره مندی روستاهای کشور از مخابرات روستایی و شبکه ملی اطلاعات هم به حدود ۹۸ درصد رسیده است ، در بخش آبرسانی هم نزدیک به ۸۰ درصد روستاهای کشور از شبکه آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار