نرخ حق‌التدریس و مزایای نیروهای آزاد آموزش‌وپرورش اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نرخ حق‌التدریس و مزایای نیروهای آزاد آموزش‌وپرورش اعلام شد

آموزش‌وپرورش با ابلاغ بخشنامه‌ای نحوه محاسبه نرخ حق التدریس نیروهای آزاد تمام وقت و غیرتمام وقت را اعلام کرد.

به نقل از تسنیم، بخشنامه محاسبه نرخ حق التدریس نیروهای آزاد در سال تحصیلی 95-96 از سوی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ارسال شده است.

در این بخشنامه آمده است:‌ با توجه به مصوبه سال 88 شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، نرخ حق‌التدریس ساعتی نیروهای آزاد (تمام وقت و نیمه وقت) به ماخذ یکصدم امتیازات حق شغل و شاغل معلمین شاغل مشابه در بدو خدمت ضربدر ضریب ریالی سال و به شرح جدول ذیل مصاحبه می‌شود.

امتیاز یاد شده در سال 96 بر اساس ضریب همان سال قابل محاسبه خواهد بود.

امتیاز حق التدریس تمام وقت بدین شرح است: دیپلم 4090، فوق دیپلم 4780، لیسانس 5400، فوق لیسانس 6120 و دکتری 6840.

امتیاز حق‌التدریس غیرتمام وقت بدین شرح است: دیپلم 3850، فوق دیپلم 4500، لیسانس 5100، فوق لیسانس 5800 و دکتری 6500.

با توجه به اینکه ضریب حقوق نیروهای حق‌التدریس در 6 ماهه دوم سال و سه ماهه اول سال بعد متفاوت است، بنابراین قرارداد افراد در سال تحصیلی 95-96 و سال‌های بعد در دو مرحله مجزا از اول مهر ماه تا پایان اسفند ماه و اول فروردین ماه تا پایان خرداد ماه سال بعد تهیه خواهد شد.

نحوه محاسبه حقوق و مزایای ماهانه کارکنان حق‌التدریس تمام وقت و نیمه وقت و همچنین چگونگی محاسبه بیمه آنها در بخشنامه‌های دیگری به صورت کامل توضیح داده شده است.

حداقل دستمزد (نرخ حقوق و مزایا) این افراد طبق قرارداد کار شامل موارد ذیل است:

نرخ حق‌التدریس برای هر ساعت. سهم کمک هزینه مسکن برای هر ساعت. سهم کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار برای هرساعت. سهم کمک هزینه اولاد برای هرساعت. سهم مرخصی ذخیره برای هر ساعت و سهم مزایا پایان کار برای هر ساعت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار