نسخه های مختلف ویندوز ۱۰ با جزییات معرفی شدند

دسته ها: اخبار

در این مطلب قصد داریم به بررسی مختصر نسخه های مختلف ویندوز ۱۰ که از سوی مایکروسافت معرفی شده اند بپردازیم. این شرکت در چهارشنبه گذشته جزییاتی را پیرامون نسخه های مختلف سیستم عامل جدید ارائه شده منتشر کرد و کاربرد های آن را تشریح نمود. نسخه های مختلفی از این سیستم عامل ها بر روی گجت های مختلف مایکروسافت همچون SurfaceHub، HoloLens و XboxOne نصب و به همراه آنان به فروش انبوه خواهد رسید. 

نسخه های خانگی:

۱. Windows 10 Home: این نسخه از سیستم عامل رومیزی مایکروسافت، عمدتا برای رایانه های شخصی کاربران خانگی تولید شده و بر روی اغلب لپتاپ های تولیدی شرکت های دل، وایو و ایسر نصب خواهد گردید. این سیستم عامل فکوس اصلیش بر روی کاربران خانگی و عادی خواهد بود و به همراه کورتانا (رابط صوتی مایکروسافت) و مرورگر اج به دست کاربران خواهد رسید. 

۲. Windows 10 Mobile: یک بروزرسانی به سیستم عامل ویندوز فون ۸.۱ میباشد که بر روی تلفن های هوشمند و تبلت ها انجام وظیفه خواهد نمود. این نسخه از سیستم عامل همچنین میتواند پس از اتصال به یک مانیتور همچون رایانه های رومیزی (فقط) اپلیکیشن های نوع Universal را که شامل اپلیکیشن هایی چون سری Office میشود به خوبی اجرا نماید و شما را از حمل یک رایانه کوچک  در تمام اوقات بی نیاز کند.  

 

نسخه های سازمانی:

۳. Windows10 Pro: این نسخه از سیستم عامل ویندوز جایگزین ویندوز ۸.۱ پروفشنال خواهد شد و دارای برخی امکانات اضافی علاوه بر امکانات نسخه Home است و دارای ویژگی های مناسبی برای شرکت های کوچک میباشد. برخی از تولید کنندگان رایانه های خانتگی نیز از این نسخه بر روی لپ تاپ هایشان بهره خواهند برد که طبیعتا قیمت بالاتری را برای خرید لپ تاپ هم تحمیل می کنند. 

۴. Windows 10 Enterprise:  این نسخه از سیستم عامل ویندوز جایگزین ویندوز ۸.۱ اینترپرایز خواهد شد و دارای بروزرسانی های امنیتی جدیدی است که شرکت شما را از هرگونه نقص در هنگام برخورد با نرم افزار های مختلف بی نیاز میکند. این نسخه دارای بروزرسانی های منظم تر و پشتیبانی بهتری نسبت به سایر نسخه های رومیزی میباشد. 

۵. Windows 10 Mobile Enterprise: جایگزین نسخه Windows Phone for Business خواهد شد و دارای امکانات امنیتی و امکانات بهتر ارتباطی برای مبادلات اطلاعاتی در گروه های شغلی و کاری است. ضمنا شرکت های مختلف در صورت خریدن چندین تلفن همراه و نصب این سیستم عامل میتوانند از امکاناتی چون کنترل از راه دور کارکنان شرکت و کنفرانس ویدویی بر پایه اسکایپ بصورت رایگان نیز بهره ببرند. 

سایر مصارف: 

۶. Windows 10 Education: نسخه اختصاصی سیستم عامل ویندوز خواهد بود که مختص مدارس طراحی و ارائه میشود. این سیستم عامل دارای امکانات نسخه Pro میباشد اما برای مدارس به قیمت پایین تری به فروش میرسد. 

۷. Windows 10 IOT Core: این نسخه از سیستم عامل دارای بروزرسانی های متعددی است و مختص نصب شدن و استفاده بر روی گجت های تعبیه شده (Embedded) طراحی و ارائه میشود. 

 

اخبار