نشست مشترک تولید کنندگان گونه های گیاهی با سرپرست معاونت خدمات شهری برگزار شد

دسته ها: اخبار

شب گذشته مورخ 6/10/93 نشست مشترک تولیدکنندگان گونه های مختلف گیاهی با عبدالعظیم شمخانی سرپرست معاونت خدمات شهری با حضور مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز، رییس اداره ی فضای سبز حوزه ی خدمات شهری، آزادوار شهردار حمیدیه و سایر مدیران ستادی حوزه ی خدمات شهری برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به منظور معرفی برخی گونه های گیاهی و زینتی سازگار با شرایط زیست محیطی استان خوزستان و شهر اهواز صورت گرفت دکتر رجبی به معرفی گونه ی خاصی از درختان که قابلیت سازگاری با شرایط اقلیمی کلانشهر اهواز را دارا میباشد پرداخت و گفت: برخی از گونه های گیاهی وارداتی موجود در ایران بدون مطالعات و بررسی های علمی و اصولی در نقاط مختلف مورد کاشت قرار میگیرند که طبیعتا نتایج موفقیت آمیزی به دست نمی دهند. اما با توجه به شرایط محیطی و اکو سیستم شهر اهواز، این قابلیت وجود دارد تا از گونه های مختلف ، بادوام و سازگار با این زیست بوم استفاده کرد.

عبدالعظیم شمخانی سرپرست معاونت خدمات شهری در این جلسه با بر شمردن تفاوتها اقلیمی میان استان خوزستان به ویژه شهر اهواز با سایر نقاط کشور گفت: این تفاوتها اقلیمی بر کاشت و سازگاری بسیاری از گونه های گیاهی تاثیر گذار است، به همین جهت به دنبال این هستیم تا با کاشت نمونه های مختلفی از گونه های گیاهای به عنوان پایلوت، بتوانیم به نمونه های سازگار و مقاوم دست پیدا کنیم.  

وی از لزوم داشتن نگاه علمی به  مقوله ی پوشش فضای سبز در شهر اهواز سخن گفت و عنوان کرد: بدون شک شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهر اهواز از قابلیت کشت گونه های مختف و سازگار با این محیط  برخوردار است و میتوانیم با بهره گیری از این استعداد طبیعی استفاده های مناسب را ببریم و شاهد دگرگونی و تنوع در پوشش گیاهی و فضای سبز در شهرمان باشیم.

شمخانی ادامه داد: در شهر اهواز و به طور کل استان خوزستان شرایط آب و هوایی متفاوتی حاکم است به گونه ای که از رطوبت 10 درصد تا 80 درصد و دمای هوای بالای 50 درجه از ویژگی های آن است و همین مسئله شرایط را برای کشت بسیاری از گونه های متفاوت و زینتی در این شهر سخت میکند و همین امر ضرروت انجام کارهای مطالعاتی در این بخش را ایجاد میکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وظایفی که به همکارانمان محول کردیم انشالله شاهد افزایش سرانه ی فضای سبز در شهر اهواز و همچنین تنوع پوششهای گیاهی و فضای سبز در معابر شهر اهواز خواهیم بود.

اخبار