نشست مشترک پیمانکاران با سرپرست معاونت خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پسماند

دسته ها: اخبار

عصر روز گذشته مورخ 93/10/2 نشست مشترکی میان پیمانکاران حوزه ی پسماند با سرپرست معاونت خدمات شهری و مدیر عامل سازمان پسماند به همراه سه تن از معاونین آن سازمان در محل معاونت خدمات شهری برگزار شد.

این نشست به منظور بررسی مشکلات پیمانکاران ، بررسی فرم قراردادها و نحوه ی عملکرد آنها بر اساس مفاد قرار داد فی ما بین برگزار گردید.

در این جلسه پیمانکاران از مشکلات مالی و بعضا اداری که با برخی مناطق دارند سخن گفتند و عنوان داشتند: میزان قابل توجهی از مطالباتمان از برخی مناطق به دو تا سه سال اخیر برمیگردد و عدم پرداخت این معوقه ها یکی از عواملی است که در کیفیت کارمان اثر گذار است.

شمخانی سرپرست معاونت خدمات شهری پس از اتمام نقطه نظرات،پیشنهادات و انتقادات پیمانکاران و مباحثی که از سوی مدیر عامل سازمان پسماند مطرح شد گفت: همه ی پیمانکاران مکلف به رعایت و اجرای تعهدات خود بر اساس قرارداد منعقد شده میباشند و هیچگونه بهانه ای برای عدم کیفیت مطلوب خدمات به شهروندان قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به فرم و محتوای قراردادهای حوزه ی پسماند در مناطق افزود: بسیاری از فرایندها در جمع آوری،حمل و تخلیه پسماند دارای مشکل میباشند و نیاز است تا در سیستم نظارتی و وزن کشی پسماند تغییرات جدی بوجود بیاوریم تا به نتیجه برسیم.

شمخانی ادامه داد: ما بعنوان کارفرما و دستگاه نظارت در مباحث نظارتی بسیار جدی عمل خواهیم کرد  و مصر هستیم تا بسیار سختگیرانه ابزار نظارتی خود را به اجرا در آوریم.

سرپرست معاونت خدمات شهری با اشاره به اهمیت نظافت و پاکیزگی در فضاها و محیط های شهری  برای مجموعه ی مدیریت شهری اضافه کرد: کیفیت و میزان رفاه شهروندان در شهر اهواز برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و این امر با عمل کردن بر اساس تعهداتی که یک پیمانکار در قراردادش متقبل شده است قابل دست یابی میباشد.

گلستانی مدیر عامل سازمان پسماند نیز با اشاره به برخی از مشکلات در سح مناطق گفت: در برخی مناطق هنوز مطالبات سنگینی وجود دارد که میباست هرچه زود تر پرداخت شوند.

همینطور در حوزه مسایل فرهنگی و نحوه ی مشارکت مردم در همکاری با مدیریت شهری در مبحث پسماند نیاز داریم که بیشتر کار کنیم تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تفاوتهایی که در مناطق مختلف شهر وجود دارد افزود: به دلیل گوناگون بودن محیطهای شهری در کلانشهر اهواز نحوه عملکرد و تعداد نفراتی که در مناطق و محلات مختلف بکار گیری میکنیم متفاوت است.

از نکات این جلسه میتوان به مکلف شدن کلیه پیمانکاران پسماند به تعویض یا ترمیم و بهینه سازی مخازن پسماند در تمام سطح شهر اشاره کرد.

اخبار