نظام جدید تسهیلات دانشجویی ایجاد می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام تحول در فرایندهای پرداخت و بازپرداخت وام دانشجویی و نظام جدید پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان که پس از تصویب هیأت امنای صندوق ابلاغ خواهد شد از متناسب سازی وام ها با شرایط دانشجویان خبر داد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، معاون آموزشی وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: تحول در فرایندهای پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی تحت عنوان طرح تجمیع وام‌ها آماده پیشنهاد به هیأت امناء صندوق رفاه دانشجویان است.

وی افزود: تاکنون ۲۱ نوع وام دانشجویی تعریف شده بود که برخی استقبال زیاد و برخی کمترین استقبال را داشتند و تنوع زیاد این وام‌ها موجب پراکندگی منابع مالی و بوروکراسی زیاد در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه می‌شد که برای حل این مشکل طرح تجمیع و ادغام وام‌ها اجرا و بر این اساس مبالغ وام پرداختی به دانشجویان در نظام جدید افزایش قابل توجه پیدا می‌کند.

وی افزود: همانگونه که صندوق رفاه اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت دانش‌آموختگان بدهکار به صندوق را تعلیق کرد، به دانشجویان دوره روزانه دانشگاههای دولتی ساکن در خوابگاه‌های خودگردان در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 که به دلیل کمبود ظرفیت خوابگاه در این خوابگاه‌ها سکونت داشته‌اند نیز مانند دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دولتی کمک می‌کند. براین اساس در صورت تصویب هیأت امنای صندوق در شهرهای بزرگ به ازای هر دانشجو مبلغ ۵ میلیون ریال و در شهرهای کوچک مبلغ ۵/۳ میلیون ریال به دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های غیردولتی خودگردان کمک می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: شرایط کرونا باعث تعطیلی خوابگاه‌ها، عدم پرداخت اجاره بها توسط دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها و تأخیر در پرداخت اقساط دانش‌آموختگان شد که این امر به کاهش حدود 50 درصدی منابع مالی صندوق رفاه در سال جاری گردیده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی، از ظرفیت خیّرین آموزش عالی برای توسعه خوابگاه‌ها در تابستان امسال استفاده می‌شود و خوابگاه‌های سطح ۵ و ۴ بهینه‌سازی می‌شوند.

مطیعی در پایان، از معاونان دانشگاه‌ها خواست ضمن افزایش سطح همکاری با این صندوق در یکپارچه‌سازی سامانه‌های مرتبط با رفاه دانشجویان در دانشگاه‌ها و صندوق رفاه به ویژه در حوزه خوابگاه و تغذیه به شرایط خاص کشور و محدودیت‌های مالی از آغاز پروژه‌های جدید غیرضروری پرهیز کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار