نعمت‌زاده ایجاد ۴۵۰هزار شغل را تقبل کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نعمت‌زاده ایجاد ۴۵۰هزار شغل را تقبل کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توانایی این وزارتخانه در ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در راستای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت کاهش تصدی گری دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: وظیفه دولت سیاستگذاری و نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی است.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال نیروهای جوان در کشور، افزود: در شرایطی قرار داریم که بیکاران کشور بر خلاف سال های قبل، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و ضروری است که آموزش های کاربردی و مهارتی در دانشگاه ها ارایه شود.
نعمت زاده، میزان اشتغال پیش بینی شده در چارچوب برنامه ششم توسعه را 950 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پس از ابلاغیه مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، به این جمع بندی رسیدیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت توانایی ایجاد اشتغال 450 هزار نفر در همه بخش های وابسته را دارد.
وی بر ضرورت افزایش سهم اشتغال در بودجه مصوب تاکید و تصریح کرد: در لایحه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی، تامین 50 درصد حقوق سالیانه برای جذب نیروی شاغل جدید در هر بنگاه اقتصادی را تقبل کردیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار