نقش مهم طرح اشتغال خانگی در مهاجرت معکوس روستائیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نقش مهم طرح اشتغال خانگی در مهاجرت معکوس روستائیان

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به نقش کلیدی طرح اشتغال خانگی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و شهرهای کوچک، گفت: ظرفیتی که توسط این طرح در راستای حل نیازها، ایجاد بازار کار، فراهم‌سازی درآمد مناسب و شغل پایدار فراهم می‌شود، می‌تواند مانع مهاجرت روستائیان و ساکنان شهرهای کوچک شود.

مهناز امامدادی‌ طارمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در طرح اشتغال خانگی تأکید بر فعالیت‌های پشتیبان و تعاونی است، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا از ظرفیت تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای احیاء مشاغل خانگی و خُرد پایدار استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بانوان بیشترین جمعیت فعال در حوزه مشاغل خُرد و خانگی هستند، افزود: در طرح اشتغال خانگی تفاوتی در جنسیت وجود ندارد و تمامی افراد با هر ایده و توانی می‌توانند در این طرح سهیم باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه در طرح توسعه اشتغال توسعه پایدار روستایی و عشایر پیش‌بینی شده است که 10 درصد برای مشاغل خُرد و خانگی تخصیص یابد، تصریح کرد: مشاغل خانگی با هدف ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و کوچک طراحی شده که در آن تلاش می‌شود آنچه که هست، تثبیت، شغل‌های موجود حمایت و مشاغل جدید نیز ایجاد شود.

وی با ذکر اینکه ذاتاً ماهیت طرح به گونه‌ای است که اشتغال جدید و پایدار را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: الگوی توسعه مشاغل خانگی و خرد در هشت استان پایلوت انجام خواهد شد که در راستای احیای رشته‌های منسوخ شده، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی موجود اجرایی خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار