نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اینترنتی شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد راه اندازی سامانه جدید مدیریت نقل و انتقال دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه دانشجویان می‌توانند درخواست‌های خود را برای نقل و انتقال به صورت اینترنتی و غیرحضوری ثبت کنند.

به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام دکتر طاها هاشمی در نشست خبری که امروز به مناسبت راه‌اندازی سامانه جدید مدیریتی نقل وانتقال دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار شد، بومی گزینی را یکی از سیاست‌های اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از جامعه فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد کسانی هستند که به هیچ عنوان امکان تحصیل در آموزش عالی را نداشتند و دانشگاه آزاد شرایطی را فراهم کرده امروزه که تمامی علاقه مندان به علم و دانش از تحصیل در عرصه آموزش عالی محروم نمانند. بنابراین تلاش می‌کنیم با سیاست بومی گزینی زمینه‌های تحصیل آسان و بدون دعدغه را برای متقاضاین و دانشجویان فراهم کنیم

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید مدیریت نقل و انتقال دانشجویی در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه امکان نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس WWW.MONADA.IAU.IR می توانند درخواست‌های خود را برای انتقال در واحد مورد تقاضا ثبت کنند.

معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه hزاد یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد این امکان فراهم می‌شود که دانشجویان بدون اینکه مسافتی را برای درخواست خود طی کنند به راحتی تقاضای خود را وارد سامانه کنند و در نهایت در محل زندگی خود امکان ادامه تحصیل را نیز داشته باشند.

دکتر طاها هاشمی افزود: تعداد درخواست‌ها برای نقل و انتقال از سوی دانشجویان دانشگاه بسیار زیاد است، به طوری که در سال ۱۲۰ هزار مراجعه حضوری برای انتقال و ادامه تحصیل در محل مورد تقاضا در این دانشگاه ارسال می‌شود. به طوری که ترم گذشته حدود ۱۷ هزار دانشجو برای انتقال در واحد غیر از محل قبولی خود درخواست دادند.

وی همچنین یادآور شد زمان ثبت‌نام برای نقل و انتقالات در سامانه جدید از ۲۰ آذرماه سال جاری شروع و تا ۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و این مهلت تعیین شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و دانشجویان میتوانند بعد از پایان ثبت‌نام نتیجه درخواست خود را نیز از طریق همین سامانه دریافت کنند.

به گفته هاشمی ظرفیت واحدها برای مهمانی دانشجویان محدود است و بر اساس رعایت حق تقدم و تاخر اولویت پذیرش با کسانی خواهند بود که در روزهای اول درخواست خود را ثبت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: به دانشجویان متقاضی نقل و انتقال در واحدهای دانشگاه آزاد توصیه می‌شود قبل از ثبت نام به طور دقیق شیوه نامه دقیق نقل و انقالات دانشجویی این دانشگاه را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط عمومی و اختصاصی این انتقال را داشتند در سامانه ثبت نام کنند.

دکتر هاشمی همچنین در پایان تصریح کرد: در شیوه نامه جدید نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد یک سری موارد اضافه و اصلاح شده که گزینش دانشجو با توجه به ظرفیت هر واحد و امتیاز مکتسبه امکان انتخاب ۵ واحد مقصد برای تقاضای مهمانی بر اساس جدول هم ترازی، اصلاح جدول هم ترازی از ۱۰ به ۷ گروه، فراهم کردن شرایط مهمانی دانشجویان خواهر در دوره بارداری و شیردهی، فراهم کردن امکان مهمانی دائم دانشجویان بیمار صعب‌العلاج، انتقال همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه و اعضای هیئت علمی به محل خدمت خود انتقال دانش‌اموزان مدارس سما (به شرط ۴ سال تحصیل در دوره دبستان) و… از جمله نکات جدید است که در این شیوه نامه اصلاح شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار