نوبخت: سال ۹۶ فقط ۶ هزار بیکار جدید داشتیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نوبخت: سال ۹۶ فقط ۶ هزار بیکار جدید داشتیم

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته ۷۹۶ هزار نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد گفت: در حالی است که در این مدت برای ۷۹۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شد و شش هزار نفر به جمعیت بیکار سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کشور اضافه شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در جلسه مشترک با اعضای فراکسیون اشتغال مجلس گفت: بر اساس آمار مرکز آمار نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 12.6 درصد به 12.1 درصد رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت نرخ بیکاری جوانان از 28.8 درصد به 28.3 کاهش یافته است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته 796 هزار نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد اضافه کرد: در حالی است که در این مدت برای 790 هزار نفر ایجاد اشتغال شد و شش هزار نفر به جمعیت بیکار سه میلیون و 200 هزار نفری کشور اضافه شد.

نوبخت گفت: در دو سال گذشته تلاش کردیم با ایجاد رشد اقتصادی میزان اشتغال را افزایش دهیم که در همین راستا به واحدهای بخش خصوصی 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات و به طرح‌های عمرانی دولتی 43 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار داده شد.

نوبخت افزود: برای امسال ایجاد بیش از یک میلیون شغل هدف گذاری شده است که برای آن 65 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار