نکات طلایی که هنگام خرید تلویزیون باید رعایت کنید!

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

بدون شک فروشندگان کمی پیدا می‌شوند که منافع خریداران را بر منافع شخصی خود ترجیح بدهند البته بهتر است فعلا به دنبال چنین افرادی نباشید چون دارید وقت خود را تلف می‌کنید، امروز قرار است شما را با چند نکته آشنا کنم که به وسیله آن می‌توانید تلویزیون (اعم از LCD-LED-Plasma) بهتری را خریداری کنید.

به گزارش آی تی رسان، مهم ترین فاکتورها در انتخاب تلویزیون را بشناسید:

رزولوشن صفحه

شاید فکر کنید که هرچه رزولوشن صفحه و در نتیجه چگالی آن بالاتر باشد، تلویزیون تصاویر بهتری را به شما نشان خواهد داد، این گفته تا حدودی درست است اما در صورتی که محتوای مناسب با وضوح مربوطه را داشته باشید، به عنوان مثال اگر شما یک تلویزیون 4K داشته باشید که قصد دارید با آن شبکه های تلویزیونی ایران که معمولا از اچ دی (آن هم فقط یک کانال) فراتر نمی روند را ببینید، تفاوت خاصی را در خروجی تصویر نسبت به تلویزیون های اچ دی معمولی مشاهده نخواهید کرد. این موضوع در رابطه با دیگر رزولوشن ها نیز صادق است، بنابراین زیاد خود را درگیر اعداد نکنید و تلویزیون مناسب با نیازتان را خریداری کنید.

زاویه دید

زاویه دید در تلویزیون های صفحه تخت معمولا 178درجه است، بنابراین از خرید تلویریون هایی که زاویه دید کمتری دارند خودداری کنید.

در رابطه با تلویزیون های خمیده مقداری اعداد متفاوت هستند و معمولا این تلویزیون ها برای خانه هایی پیشنهاد می شود که تعداد افرادی که برای دیدن تلویزیون کنار یکدیگر قرار می گیرند، کم باشد تا بتوانند در نقطه کانونی آن جای بگیرند، البته هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد تعداد افراد بیشتری در نقطه کانونی آن جای خواهند گرفت.

کنتراست

در یک جمله کنتراست به معنی میزان تفاوت سیاه ترین پیکسل، نسبت به سفیدترین آنهاست و طبیعتا هرچه مقدار آن بالاتر باشد تصویر شفاف تر و واضح تر دیده می شود البته کنتراست های بالای 1:500000 بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند تا کاربردی.

مشخصات پردازشی

این که چرا باید تلویزیون اسمارت بخریم امری است که بیشتر جنبه سلیقه ای دارد تا کاربردی، چون اولا تعداد افرادی که از این قابلیت ها استفاده می کنند بسیار محدود است، ثانیا بیشتر امکانات ارایه شده در این تلویزیون ها با خرید یک دانگل کروم یا وسیله ای مشابه با قیمتی بسیار ارزان تر در تلویزیون های معمولی نیز قابل دسترس خواهد بود، به هرحال برای خرید تلویزیون هوشمند بهتر است سراغ آنهایی برویم که مشخصات بالاتری دارند، مثلا دارای پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر یا تعداد هسته های پردازنده بیشتری هستند.

کیفیت صدا

کیفیت صدا در تلویزیون های فلت به هیچ عنوان مناسب نیست؛ بنابراین به دنبال کیفیت صدای مناسب نباشید، این امر به این علت است که اکثر تلویزیون های LED-LCD به دلیل ضخامت کم خود نمی توانند اسپیکرهای حرفه ای داشته باشند و معمولا در تمامی آن ها کیفیت صدا از سطح متوسط بالاتر نمی رود، بنابراین برای داشتن صدای بهتر می بایست به سراغ خرید بلندگوهای حرفه ای و مجزا بروید.

خود را درگیر برندها نکنید

تعصب بیجا روی یک برند خاص نه تنها به خرید شما کمک نخواهد کرد بلکه گزینه های محدودتری را برای انتخاب باقی می گذارد، بنابراین تعصبات بی جا روی خرید حتمی یک برند را دور بیندازید.

در ابتدا برای خرید تلویزیون بهتر است سراغ تولیدکنندگان بزرگی هم چون سامسونگ، ال جی، سونی یا پاناسونیک بروید اما بدانید کیفیت آن ها نیز تفاوت فاحشی با مارک های غیر معروف ندارد (به خصوص برای تماشای کانال های تلویزیونی)؛ پس برای مرحله بعدی می توانید به سراغ برندهایی همچون TCL-XVision-SANAM و… نیز بروید.

چند نکته کوچولو!

– تفاوت خاصی بین یک کابل HDMI ده هزار تومانی و یک کابل 100هزارتومانی وجود ندارد پس لطفا پول خود را دور نریزید.

– بیشتر تلویزیون های جدید مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی هستند پس مواظب باشید فروشندگان یک ست تاپ باکس خارجی را به همراه تلویزیون به شما نفروشند.

– برای دریافت تلویزیون دیجیتال داشتن یک آنتن معمولی کافی است پس خوب دقت کنید پول بیهوده بابت خرید آنتن های گران قیمت ندهید.

– داشتن گارانتی برای تلویزیون خوب است اما الزامی نیست، چون معمولا تمامی تلویزیون های LED یا LCD کیفبت ساخت و عمر خوبی دارند و به ندرت به گارانتی نیاز پیدا می کنند.

– لطفا در خرید یک تلویزیون ابعاد خانه خود را نیز در نظر داشته باشید، به عنوان مثال خرید یک تلویزیون 85 اینچی برای یک اتاق 40 متری به هیچ عنوان مناسب و عاقلانه نیست!

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار