نگاه ویژه به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نگاه ویژه به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همواره برای روشن شدن وضعیت معلمان حق‌التدریسی تلاش می‌کنیم و آموزش و پرورش با نیازسنجی از نیروهای خود باید این وضعیت را سامان دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به وضعیت معلمان حق‌التدریسی برای ساماندهی شرایط آن‌ها عنوان کرد: سعی داریم به هر شکل ممکن به این گروه کمک شود تا هر چه زودتر شرایط آن‌ها سامان پیدا کند بر این اساس به آموزش و پرورش اعلام کردیم تا آمار و ارقام این گروه را ارزیابی کرده و کمبودها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: برای انجام هر چه سریعتر تعیین وضعیت معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش بهتر است در قالب لایحه‌ای این مطلب را در مجلس اعلام کنند و با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام داده شرایطی را برای بهبود وضعیت معلمان حق‌التدریس ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعیین وضعیت معلمان حق‌التدریسی ممکن است ماه‌ها طول بکشد گفت: باید لایحه یا طرحی که آموزش و پرورش به مجلس ارائه می‌دهد مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از آن به نتیجه برسد اما اینکه نظرات مختلفی مبنی بر تعیین و تکلیف شرایط حق‌التدریسی‌ها در بازه زمانی کوتاه داده می‌شود صرفا نظر شخصی است.

این نماینده مجلس یادآور شد: تعیین تکلیف وضعیت معلمان در چند گروه از جمله حق‌التدریس غیر دولتی معلمان، خرید خدمات و مواردی از این قبلی قرار می‌گیرد که هر کدام از این گروه‌ها خواستار تعیین تکلیف شرایط خود هستند و آموزش و پرورش متناسب با نیاز خود کار را باید انجام دهد و قطعا تمامی این گروه‌ها نمی‌توانند در استخدام رسمی آموزش و پرورش قرار بگیرند اما به هر حال سعی داریم تا شرایط تمامی این افراد را بررسی کرده تا به آن‌ها کمک شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار