نیاز آموزش و پرورش به 45 هزار نیرو در مهر 97

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نیاز آموزش و پرورش به 45 هزار نیرو در مهر 97

به گزارش خبرگزاری فارس معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در خصوص وضعیت جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار داشت: در مورد وضعیت حق‌التدریس‌ها طرحی از سوی نمایندگان مجلس با عنوان «اصلاح ماده 10 قانون حق‌التدریس‌ها» تهیه شد که این قانون از سال 86 تا به امروز 10 بار مورد اصلاح قرار گرفته است که این موضوع نشان می‌دهد این طرح خیلی پخته و کارشناسی نبوده است. در هر حال طرح نهایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و در آنجا تکلیف حق‌التدریس‌ها، مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت روشن شده است که هم‌اکنون در نوبت صحن علنی مجلس است و هر زمان تصویب شود، ما نیز آن را اجرا می‌کنیم.

نجفی در خصوص جذب نیرو در آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد که ما سالیانه ظرفیت پذیرش 25 هزار نفر را در این دو دانشگاه داریم، البته در سال گذشته حدود 10 هزار نفر دبیر دانشگاه جذب شدند.

وی به راه‌حل دیگری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یک راهکاری وجود دارد که استخدام از افراد با تحصیلات لیسانس و بالاتر بر اساس آزمون و یک سال دوره کارورزی انجام شود که ما در نیمه اول امسال 15 هزار نفر جذب کردیم و اخیراً نیز مجوز گرفتیم که حدود 15 هزار نفر دیگر را جذب کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: معاونت نیروی انسانی و پشتیبانی آموزش و پرورش در تلاش است که قبل از عید این آزمون را برگزار کند و کلاس‌ها نیز از اردیبهشت‌ماه آغاز شود تا پذیرفته‌شدگان از مهر 97 وارد آموزش و پرورش شوند.

نجفی بابیان اینکه حدود 10 هزار نفر نیز خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود، گفت: برای مهر 97 دغدغه داریم ولی برنامه هم داریم، منتها برای سال‌های آینده با یک سونومی خروج نیروی انسانی مواجه هستیم که باید از دو راهکاری که قانون تعیین کرده است یعنی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون استخدامی استفاده کنیم ضمن اینکه سازمان امور اداری و استخدامی نیز باید ردیف‌هایی در اختیار ما قرار دهد.

وی ادامه داد: در سال آینده 700 هزار دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان کشور اضافه می‌شوند و برای این تعداد دانش‌آموز به حدود 30 هزار معلم نیاز داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بابیان اینکه برای مهر 97 به حدود 45 هزار نیرو نیاز داریم، افزود: 30 هزار نیرو تأمین شده است و بخشی را نیز از طریق معلمان حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی تأمین می‌کنیم که هم قانون و هم برنامه ششم توسعه و هم قانون خدمات کشوری اجازه داده است که در مناطق محروم و در حوزه‌های تخصصی مثلاً فنی و حرفه‌ای از خرید خدمات آموزشی استفاده کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار