نیاز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق التدریس برای سال تحصیلی جدید/ اجباری بودن آموزش‌های ضمن‌خدمت کتاب‌های جدید التالیف

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

نیاز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق التدریس برای سال تحصیلی جدید/ اجباری بودن آموزش‌های ضمن‌خدمت کتاب‌های جدید التالیف

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش از نیاز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت حق التدریس برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید از طریق معلمان غیر‌ رسمی اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار ساعت معلم حق التدریس در سراسر کشور نیاز داریم که از این تعداد ۶۰۰هزار ساعت از طریق حق التدریس آزاد و مربیان پیش دبستانی که جذب کردیم، تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ ساعت باقی مانده حق التدریس در سال تحصیلی جدید را هم از طریق بازنشستگان و حق التدریس نیرو‌های رسمی پوشش خواهیم داد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره به کارگیری نیرو‌های خریدخدمات آموزشی گفت: برای سال تحصیلی جدید حدود ۲۴ هزار نیروی خرید خدماتی هم در نظر گرفته شده است که در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و شاخه کاردانش به خدمت گرفته می‌شوند.

چهاربند درمورد روند نقل و انتقال معلمان به پایتخت بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش تهران و شهرستان‌های تهران هر ۲ با کمبود نیرو مواجه هستند در نتیجه انتقال نیرو باید مدیریت منظمی داشته باشد تا اختلال در تعادل نیرو‌ها ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به حجم بالای درخواست‌ها برای ورود به پایتخت به ویژه از شهرستان‌های تهران، کارگروهی میان ۲ اداره کل تشکیل شده است تا موضوع را حل و فصل کنند.

دو سوم آموزش‌های ضمن خدمت الکترونیکی می‌شود

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش‌های ضمن خدمت معلمان مدارس دولتی بیان کرد: دوره‌های ضمن خدمت برای پایه دوازدهم و کتاب‌های جدید التالیف اجباری و رایگان است.

وی ادامه داد: به طور متوسط ۶۰ ساعت آموزشی برای دوره‌های ضمن خدمت در نظر گرفته شده است که از این زمان، ۲۴ ساعت به طور حضوری و باقی ساعات الکترونیکی خواهد بود.

چهاربند درباره هزینه دوره‌های ضمن‌خدمت برای سایر مقاطع تحصیلی گفت: دوره‌هایی که در چارچوب ۴۰ ساعت آموزشی در نظر گرفته شده، قرار داشته باشند به طور رایگان برای معلمان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درخصوص زمان دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: زمان در نظر گرفته شده برای دوره‌های ضمن خدمت وابسته به نظر سازمان مشارکت‌های مردمی اجرایی می‌شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار