نیروهای حق‌التدریس در اثر بی‌برنامگی افزایش یافتند/ آموزش و پرورش با برنامه‌ای 20 ساله تامین نیرو کند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

نیروهای حق‌التدریس در اثر بی‌برنامگی افزایش یافتند/ آموزش و پرورش با برنامه‌ای 20 ساله تامین نیرو کند

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه نیروهای حق‌التدریس در اثر بی‌برنامگی به وجود آمده‌اند، گفت: آموزش و پرورش برنامه‌ای 20 ساله برای تامین نیروی انسانی موردنیاز خود ارائه دهد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره آمارهای متعددی که درباره نیروهای حق‌التدریس موجود در آموزش و پرورش توسط سازمان‌های مختلف مانند سازمان اداری استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و… ارائه می‌شود، گفت: انتظار این است که آموزش و پرورش براساس نیازهای قابل پیش‌بینی خود برای سال‌های آینده درجهت ساماندهی نیروهای خود برنامه‌ریزی‌های لازم را ارائه دهد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس اطلاعات ثبت احوال تعداد متولدین هر سال مشخص است از سوی دیگر می‌دانیم این نوزادان پس از گذشت 7 سال به سن تحصیل می‌رسند بنابراین تعداد دانش‌آموزان، کلاس‌های درسی، نیروی انسانی موردنیاز در سال‌های آینده قابل پیش‌بینی است و آمار دقیقی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند راهنمای مناسبی برای سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نداریم همیشه در مقابل اتفاقات واکنش نشان می‌دهیم، اظهار کرد: نیروهای حق‌التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای مقابله با اتفاقات ناگهانی و در اثر بی‌برنامگی به وجود آمده‌اند.

نقوی حسینی ادامه داد: در حال حاضر می‌توان نیروهای مذکور را سازماندهی کرد؛ قطعا نیروهای حق‌التدریس و نهضتی‌ها قابل پیش‌بینی و ثابت هستند و شاید نیروهای پیش‌دبستانی به دلیل تاسیس پیش‌دبستانی‌های جدید یا تعطیلی برخی دیگر ممکن است متغیر باشند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود آموزش و پرورش برنامه‌ای 20 ساله برای تامین نیروی موردنیاز خود ارائه دهد، خاطرنشان کرد: تنوع آمار ارائه شده از نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و… از سوی سازمان‌های مختلف نظام آموزشی را بلاتکلیف می‌کند و بر کیفیت آموزشی اثرگذار است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار