نیروهای حق التدریس باید در آزمون استخدامی شرکت کنند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

نیروهای حق التدریس باید در آزمون استخدامی شرکت کنند

اسفندیار چهاربند گفت: اصرار وزارت آموزش و پرورش و مقررات قانون خدمات کشوری، شرکت حق التدریس ها و نیروهای نهضت سوادی آموزی در آزمون استخدامی است.

اسفندیار چهاربند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیشنهاد آموزش و پرورش برای چگونگی جذب نیروهای حق التدریس و نهضت سوادآموزی اظهار کرد: پیشنهاد مشخص ما ایجاد فرصت برابر و برقراری عدالت استخدامی مطابق ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی بیان کرد: برای کسانی که سابقه و تجربه دارند، به ازای سابقه تدریس تمام وقت آنان در وزارت آموزش و پرورش، می توانیم ضریب دو درصدی به نمره آزمون آنان بدهیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: اصرار وزارت آموزش و پرورش و ضوابط و مقررات قانون خدمات کشوری، شرکت در آزمون عمومی و برقراری شرایط برابر است.

مجلس شورای اسلامی، طی طرح «تعیین‌تکلیف استخدام معلمان حق التدریس»، آموزش‌وپرورش را مکلف کرده نیروهای حق‌التدریس آزاد، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت را استخدام کند. از سوی دیگر دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد، تا به وزارت آموزش و پرورش اجازه دهد تا با برگزاری آزمون نیرو جذب کنند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار