نیروهای غیربومی دیگر شهرها در شرکت قند شوش استخدام شدند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نیروهای غیربومی دیگر شهرها در شرکت قند شوش استخدام شدند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از اشتغال جوانان غیربومی در شرکت‌های صنعتی این شهرستان انتقاد کرد‌‌ و‌‌ گفت: دیواری کوتاه‌تر از شهرستان شوش پیدا نشده است و نیروهای غیربومی دیگر شهرها در شرکت قند شوش استخدام شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شوش، سید راضی نوری در نشست شورای اشتغال شهرستان شوش که با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مهمترین دغدغه‌ مقام معظم رهبری برطرف کردن مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان است. از همه مسئولان شهرستان شوش انتظار داریم تا در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات باید طرح‌های اشتغال‌زایی خود را هر چه سریع‌تر ارائه بدهند. نباید این فرصت مناسب را از دست بدهیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیته سرمایه‌گذاری و کمیته اشتغال در فرمانداری شهرستان شوش باید حرف اول را بزند، امیدوارم این کمیته‌ها فعال‌تر شوند.

وی از اشتغال جوانان غیربومی در شرکت‌های صنعتی این شهرستان انتقاد کرد‌ و‌ گفت: دیواری کوتاه‌تر از شهرستان شوش پیدا نشده است.

نوری تصریح کرد: جوانان دیگر شهرهای این استان در شرکت قند شوش استخدام شدند که این فرصت مناسب از جوانان شوشی گرفته شده است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان خطاب به اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شوش و شورای اشتغال این شهرستان عنوان کرد: باید از استخدام نیروهای غیربومی در شرکت‌های صنعتی شوش جلوگیری شود.

وی به غیربومی بودن برخی از مسئولان شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: بعضی از مسئولان این شهرستان هیچ برنامه‌ای برای برطرف کردن مشکلات این شهرستان ندارند‌.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولانی که از اهواز یا شهر دیگری به شوش می‌آیید، اگر نمی‌توانید در شهرستان شوش بمانید و مشکلات مردم را برطرف کنید این شهر را ترک کنید.

نوری به رسیدگی مشکلات کارگران و مردم اشاره کرد و ادامه داد: باید صدای کارگران و مردم مظلوم شنیده شود و مشکلات آنان برطرف شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: مشکلات شترداران شهرستان شوش هر چه سریع‌تر برطرف شود.

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان شوش شناسایی شود

عدنان غزی سرپرست فرمانداری شوش نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهارداشت: از همه مسئولان انتظار می‌رود تا در موضوع اشتغال با حساسیت ویژه‌ای ورود پیدا کنند.

وی به وجود آمدن بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه را ناشی از نبود شغل عنوان کرد و افزود: اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود بسیاری از موضوعات جامعه برطرف می‌شود.

رئیس شورای اشتغال شهرستان شوش تصریح کرد: باید زمینه‌ ایجاد استقلال اقتصادی در شهرستان فراهم شود. در این امر تلاش جدی همه مسئولان مورد نیاز است.

غزی با اشاره به بخشنامه صادره در خصوص ایجاد مشاغل خانگی روستایی و شهری و تخصیص اعتبارات ویژه در این خصوص خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای تحقق این امر وارد عمل شوند چرا که مردم از مسئولان در زمینه‌ ایجاد اشتغال انتظارات زیادی دارند.

‌سرپرست فرمانداری شوش بر معرفی رابطین اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش در خصوص پیگیری موضوعات اشتغال نیز تاکید کرد.

وی گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش تا 10 روز آینده نسبت به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری دستگاه خود اقدام کنند.

ثبت 491 فرصت شغلی در سامانه رصد

رقیه محمودی سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 491 فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعهدات ایجاد شده برخی ادارات شهرستان شوش این تعداد نسبت به سال گذشته خیلی پایین است. انتظار داریم در دو ماهه باقیمانده از سال حداقل نسبت به تعهدات سال قبل خود عمل کنند.

محمودی به شیوه نامه تسهیلات بانکی اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان شوش جهت دریافت تسهیلات همکاری و هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار