نیروگاه تولید برق در باوی احداث می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نیروگاه تولید برق در باوی احداث می‌شود

فرماندار باوی با بیان اینکه ۵ طرح بزرگ بعد از ماه صفر در شهرستان باوی کلنگ‌زنی می‌شود گفت: نیروگاه تولید برق در باوی احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حیدر کاظمی امروز در جلسه‌ نشست مشترک فرمانداران خوزستان با حضور رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور اظهار داشت: شهرستان باوی دارای 75 هزار هکتار اراضی مستعد در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به حوزه انرژی افزود: بزرگترین نیروگاه کشور با ظرفیت 1800 مگاوات برق و تولید 46 درصد برق استان و 6 درصد برق کشور در شهرستان باوی وجود دارد.

فرماندار باوی با بیان اینکه 5 طرح بزرگ بعد از ماه صفر در شهرستان باوی کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: طرح میوه و تره‌بار حوزه شیبان سبب اشتغالزایی برای 2 الی 3 هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ پروژه احداث نیروگاه دیگری در باوی زده خواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش‌ها اما مسائلی در حوزه اقتصادی نیز وجود دارد که یکی از این موضوعات نگاه دولتی به بخش اقتصاد است.

کاظمی عنوان کرد: مردم این نگاه را دارند که دولت باید اقتصاد را ایجاد کند بنابراین این نگاه باید حذف شود چرا که بخش خصوصی و سرمایه و بازار است که می‌تواند شغل ایجاد کند.

وی مشکل عمده اقتصاد را در عدم سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دست دانست و تصریح کرد: این اقدام باید توسط سرمایه‌گذاران انجام شود بنابراین باید سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری تشویق کرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار