نیمی از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نیمی از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته نیمی از دانش آموختگان مراکز وابسته به این دانشگاه در کشور وارد بازار کار شده و شاغل می شوند.
به گزارش ایرنا، محمد حسین امید روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل افزود: به دلیل آشنایی دانشجویان با فنون مهارت آموزی و نیازسنجی در حوزه اشتغال در دانشگاه جامع علمی کاربردی آمار اشتغال این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاهها بالاتر است.
وی بیان کرد: این رقم اشتغال نیز برای دانشگاه جامع علمی کاربردی مطلوب نیست و تلاش می شود 90 درصد دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل شوند.
وی اضافه کرد: حدود 400 هزار دانشجو در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در حال تحصیل هستند و به طور میانگین هر سال 200 هزار دانشجو از این مراکز فارغ التحصیل می شوند.
وی ادامه داد: تعداد دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی هر سال 20 درصد افزایش می یابد و این درحالی است که دانشجویان بیشتر دانشگاه های کشور در سال های اخیر کاهش یافته است.
امید گفت: بحث ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی با مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای موضوعیت نداشته بلکه هماهنگی بیش از پیش این 2 واحد آموزشی مطرح بوده است و هر کدام از آنها در حیطه وظایف تعریف شده خود فعالیت می کنند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال به بیش از 60 مرکز نوع آوری در کشور مجوز فعالیت صادر شده تا در انتقال فناوری و ایجاد کسب و کار کمک حال مراکز علمی کاربردی شوند.
وی از راه اندازی کلینیک‌های مشاوره، کارآفرینی و اشتغال در همه استانهای کشور خبر داد و بیان کرد: در این کلینیک ها علاوه بر ارائه مشاوره های رایگان به دانشجویان مشاوره هایی برای تبدیل ایده و طرح آنها به محصول و راه اندازی کسب و کار ارائه می شود.
وی اظهارداشت: از دانشجویانی که ایده ، طرح نو و جدید داشته و آنها را عملیاتی کنند حمایت و پشتیبانی شده و تسهیلات قرض الحسنه به آنها داده می شود.
امید با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی در مراکز علمی کاربردی ادامه داد: در واحد کرمانشاه دانشجویان کشور عراق و در خراسان جنوبی دانشجویان کشور افغانستان ثبت نام کرده اند.
وی از راه اندازی اولین مرکز بین‌المللی مشترک دانشگاه جامع علمی کاربردی با یکی از کشورهای اروپایی در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: در این مرکز آموزش های مهارتی در سطح بین المللی به دانشجویان ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانش آموختگان این مراکز می توانند در ایران و سایر کشورها صاحب شغل شوند.
امید تثبیت وضعیت مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی را یکی از اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در سال های اخیر بیش از 90 درصد مراکز علمی کاربردی در کشور اساسنامه خود را تحویل این دانشگاه داده اند تا به آنها رسیدگی شود.
وی بیان کرد: بعد از بررسی اساسنامه از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تصویب و ابلاغ آن مراکز علمی کاربردی از مزایایی مانند تسهیلات دولتی برخوردار خواهند شد.
امید با بیان اینکه 600 مرکز علمی کاربردی در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: از امسال مراکز وابسته به دستگاههای دولتی حق جذب دانشجو ندارند و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهارداشت: ماموریت گرایی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 95 شروع شده و با توجه به نیاز، قابلیت ها و پتانسیل های هر منطقه برای مراکز ماموریت آموزشی خاصی تعریف شده و بر اساس آن مراکز دانشجو می پذیرند.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مسائل فرهنگی و ورزشی دانشجویان توجه ویژه ای دارد، اضافه کرد: برگزاری اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه ای دانشجویان، برگزاری جشنواره سراسری قرآنی، برگزاری برنامه های متعدد ورزشی، برگزاری جشنواره حرکت و برگزاری جشن سراسری دانش آموختگان در سال جاری از جمله آنهاست.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از طراحی لباس مخصوص برای دانشجویان مراکز علمی وابسته به این دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه امسال نیز برای تغذیه دانشجویان در مناطق کم برخوردار کمک خواهد کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار