هدفگذاری برای جذب 950 هزار جویای کار تا پایان سال 96

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هدفگذاری برای جذب 950 هزار جویای کار تا پایان سال 96

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 950 هزار نفر از جمعیت بیکار و جویای شغل کشور تا پایان سال جاری در بخش های دولتی و خصوصی به کار گرفته می شوند.

به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، به ایجاد این میزان شغل به عنوان طرح مصوب و هدفگذاری برای تامین شغل جمعیت جوانی که امسال وارد بازار کار می شوند و همجنین ایجاد اشتغال برای شماری از جوانانی که از سال های قبل بیکار مانده اند، اشاره کرد.
وی گفت: تکیه بر تولید، اشتغالزایی و اهتمام به اقتصاد مقاومتی با محوریت فقرزدایی، کاهش معضل بیکاری، اشتغال فراگیر، توانمندسازی گروه های هدف، مهارت آموزی و توسعه منابع انسانی، پایداری صندوق های بازنشستگی، کاهش نابرابری ها و فقر، مهارت آموزی و تعیین تکلیف شرکت های زیانده و سودده از سیاست های وزارت تعاون در جهت تحقق این میزان شغل محسوب می شود.
وی تاکید کرد: اهتمام دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متوجه حمایت از تعاونی ها و نیز سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی و برداشتن موانع تولید و اشتغالزایی است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد: از جمله سیاست های این وزارتخانه کاهش آسیب های اجتماعی جامعه هدف چون کودکان کار، کودکان خیابانی، معتادان و طلاق تا سال 1400 است.
وی افزود: در این چشم انداز بهبود و کاستن معتادان به میزان یک میلیون و 432 هزار و 496 نفر، حمایت از کودکان به تعداد هفت هزار و 600 نفر و کنترل افزایش طلاق به میزان 176 هزار و 119 نفر در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
تقی زاده یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تدوین برنامه ها و بسته های حمایتی اجتماعی، تشکیل پرونده های الکترونیکی رفاه اجتماعی و کارگستری برای گروه های هدف نظیر کودکان و زنان بد یا بی سرپرست، معلولان، معتادان و … در راستای حمایت از این گروه ها و کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام هم در این شورا با ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و اشتغال استان ایلام گفت: در 6 ماهه نخست امسال 297 فرصت شغلی در بخش تعاون این استان فراهم شده است.
شکرالله شیرخانی اظهار کرد: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی است که در 6 ماهه نخست امسال 29 تعاونی دیگر نیز تشکیل شده است واز این تعداد تعاونی یک هزار و 461 تعاونی فعال است و 452 نفر نیز در این تعاونی ها جذب شده اند و هفت میلیون و 260 هزار دلار نیز صرف راهبری صادرات تعاونی ها و اتحادیه ها شده است.
شیرخانی یادآور شد: در بخش تعاون و در 6 ماهه نخست امسال 213 تعاونی مورد بازرسی مالی و حسابرسی قرار گرفته و 9 هزار و 540 نفر ساعت دوره های آموزشی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت های صورت گرفته است، گفت: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی از 50 نفر حمایت مالی صورت گرفته و 48 مجوز نیز در این راستا صادر شده است.
شیرخانی ادامه داد: برای 251 نفر نیز از طریق مراکز کاریابی شغل ایجاد شده و هفت پروانه کار صادر و 12 فقره پروانه کار در 6 ماهه نخست امسال تمدید شده است.
وی یادآور شد: استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی ثبت شده است که از این میزان یک هزار و 461 فعال است، اگر از ظرفیت سه هزار و 280 تعاونی در استان ایلام استفاده شود زمینه اشتغال 23 هزار شهروند در استان ایلام فراهم می شود.
دیدار با استاندار ایلام و بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی ایلام از دیگر برنامه های معاون وزیر تعاون، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان ایلام بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار