هزار میلیارد تومان صرف خوداشتغالی فرزندان ایثارگران می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هزار میلیارد تومان صرف خوداشتغالی فرزندان ایثارگران می شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: پیش بینی شده است امسال هزار میلیارد تومان در زمینه خوداشتغالی و کارآفرینی فرزندان شاهد و ایثارگر در سراسر کشور هزینه شود.
مهدی ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات که برای اشتغال ایثارگران درنظرگرفته شده است، حدود 6 برابر اعتبارات بنیاد شهید در بحث خوداشتغالی، کارآفرینی و سهمیه های استخدامی است.
بر اساس آمار بنیاد شهید، در حال حاضر حدود 67 هزار ایثارگر جویای شغل در کشور هستند که حدود 8 هزار نفر از این تعداد را فرزندان شهدا و بقیه را فرزندان و همسران ایثارگران تشکیل می دهند.
اکنون نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است، اما این نرخ در جامعه ایثارگری در برخی استان ‌ها 2.2 درصد و در برخی استان ‌ها تا چهار درصد است که نشان ‌دهنده میزان پایین بیکاری در بین ایثارگران است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که 15هزار مورد استخدام در کشور انجام شود و بنیاد شهید سهم 25 تا 30 درصدی از این موارد استخدامی را دارد که مقدمات اجرای آن فراهم شده است.
معاون بنیاد شهید ادامه داد: همچنین در مورد برخی مشاغل اقداماتی انجام شده است؛ به عنوان نمونه در تفاهم نامه ای که با سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور برای توانمند کردن و آموزش فنی و مهارتی داریم، به فرزندان ایثارگرانی که گواهینامه مهارتی در رشته های مورد علاقه خود دارند و می خواهند خوداشتغالی داشته باشند، تسهیلاتی داده می شود.
ایزدی اضافه کرد: آمادگی ارائه تسهیلات برای خوداشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر تا 20 هزار نفر در بخش فنی و حرفه ای داریم؛ بر این اساس به این افراد تسهیلاتی در قالب طرح های خوداشتغالی اعطا خواهد شد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: بنیاد شهید همچنین آمادگی دارد تسهیلات وام روستایی به 19 هزار نفر از افراد متقاضی برای خوداشتغالی اعطا کند و هیچ مشکلی در اعطای تسهیلات به ایثارگران ندارد.
مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار