هزار و ۷۰۰ شغل پایدار در بندر ماهشهر ایجاد شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

هزار و ۷۰۰ شغل پایدار در بندر ماهشهر ایجاد شد

 فرماندار بندر ماهشهر ظرفیت های شغلی ایجاد شده طی یکسال اخیر در این شهرستان را یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار این شهرستان همچنان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایرنا محسن بیرانوند عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه آمار بیکاری شهرستان بندر ماهشهر را ۱۱،۴ درصد عنوان کرد و افزود: آمار اشتغال ایجاد شده در شهرستان ماشهر طی این مدت قابل توجه بوده اما به هیچ عنوان کافی نیست. حوزه اشتغال نیاز به کار و تلاش فراوان دارد و اقدامات صورت گرفته کفایت نمی‌کند.

فرماندار بندر ماهشهر گفت: کل کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند و این یک مشکل سراسری بوده و مختص استان و شهرستان ما نیست.

بیرانوند در ادامه به بحث تبدیل بندر امام به شهرستان و تعیین حریم و محدوده بین این شهر و بندر ماهشهر اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده و فقط بحث بررسی ملاحظات و تبعات اجتماعی این طرح بررسی شده است.

وی تصریح کرد: موضوع شهرستان شدن بندر امام و تعیین حریم و محدوده از اختیارات فرمانداری نیست و شورای تأمین فقط ملاحظات و تبعات اجتماعی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

فرماندار بندر ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های در دست اجرا در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بندر ماهشهر به استناد آمار موجود در اجرای طرح‌های فاضلاب نسبت به دیگر شهرستان‌ها پیشتاز است.

بیرانوند گفت: در حوزه روستایی نیز طرح های خوبی در این شهرستان اجرا شده و در این ارتباط آسفالت معابر روستاهای بخش مرکزی در دستور کار قرار دارد و به زودی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در جامعه اظهار داشت: اقدامات انجام شده باید به اطلاع مردم رسانده شود، رسانه‌ها نیز باید صداقت و امانت داری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بندر ماهشهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

اخبار استان اخبار