هشدار ستاد بحران خوزستان نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیریت بحران خوزستان با صدور اصلاعیه ای، نسبت به آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در مناطق شمالی و شرقی خوزستان و حوضه های آبریز مارون، زهره و کارون هشدار داد.

در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: با توجه به اخطار اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه باران زا به استان وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ در استان به ویژه در نقاط شمالی، شرقی و شمال شرقی از اواسط روز یکشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

تداوم این سامانه بارشی با شدت و ضعف تا اواسط وقت روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت و با توجه به حجم بارندگی زیاد در مناطق شمالی و شرقی انتظار آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها در مناطق ذکر شده وجود دارد.

همچنین به دلیل وزش بادهای قابل ملاحظه خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مواج خواهد بود.

اعضای شورای مدیریت بحران استان خوزستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات لازم، برقراری کشیک شبانه روزی در ادارات و ابلاغ آماده باش در مراکز درمانی و امدادی انجام شود.

همچنین در این اطلاعیه به بیماران تنفسی ، کودکان و سالمندان صیادان و مسافران و کشاورزان و دامداران نیز نسبت به وقوع سیل و صاعقه نسبت به رعایت نکات ایمنی هشدارداده شد.

همچنین در این اطلاعیه نسبت به حفظ و ترمیم و بهسازی سیل بندها و رفع موانع در بستر فعال و سیلابی رودخانه ها به منظور کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام شود.

به گفته مسئولان استانی و کارشناسان به دلیل بالا بودن رطوبت هوا برق 11 شهرستان خوزستان قطع شد و مدارس و ادارات این شهرستان ها تعطیل شد.

اخبار استان اخبار