همراه با فیلم‌های سینمایی در هفته اول اسفند ماه/ پخش فیلمی با بازی متفاوت رضا عطاران

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

همراه با فیلم‌های سینمایی در هفته اول اسفند ماه/ پخش فیلمی با بازی متفاوت رضا عطاران

به نقل از روابط عمومی سیما؛ فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «مالکوم ایکس»، «یک نفر هم نباید کم نشود»، «سرخط»، «بازگشت قهرمان»، «برگی بر شاخه»، «حد عمود»، «خاطرات شمشیر»، «ظهر روز سوم»، «زندگی جاریست»، «توهم»، «قطار شب به لیسپون»، «موجود 2»، «مندی و تونل مخفی»، «بهاران»، «نورهای شمالی»، «قهرمان»، «آرام تا آرام»، «جنوب از جنوب شرقی»، «خرس قهوه‌ای»، «بامبی»، «دهلیز»، «شب بی‌خوابی»، «تا مدار 10 درجه»، «بانوی خانه خاکستری»، «گوزن شمالی»، «حافظه» و «ماجرای ردوود» پنج‌شنبه و جمعه 5 و 6 اسفندماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

*************************************

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «مالکوم ایکس» به کارگردانی «اسپایک لی»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم سرگذشت «مالکوم ایکس» رهبر مشهور سیاه‌ پوستان آمریکایی را روایت می‌کند. او در شش سالگی پدرش را از دست داد، و درس و مدرسه را رها کرد. «مالکوم» هنگامی‌که برای فروختن یک ساعت دزدی به جواهرفروشی رفته بود، به دام پلیس گرفتار شد و به ده سال حبس محکوم شد. او در زندان به مطالعات مذهبی پرداخت و با دین اسلام آشنا شد…

در این فیلم سینمایی «آنجلا باست»، «دنزل واشنگتن» و «آلبر هال» هنرنمایی کرده‌اند.

*************************************

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «یک نفر هم نباید کم نشود» به کارگردانی «ژانگ ییمو»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «وی» دختر سیزده ساله‌ای است که در مدت مرخصی یک‌ماهه معلم مدرسه روستا جانشین او می‌شود. «جان»، یکی از دانش‌آموزان به دلیل مرگ پدر و فقر خانواده برای کار به شهر می‌رود. «وی» که برای بازگرداندن او به شهر رفته و موفق نشده است؛ به عنوان مهمان در یک برنامه تلویزیونی شرکت می‌کند و پیام خود را به «جان» می‌رساند …

*************************************

فیلم تلویزیونی «سرخط» به کارگردانی «بهرام صادقی مزیدی»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم در مورد دو نوجوان به‌نام‌های «آرش» و «جاوید» است که در مدرسه بر سر ریاست گروهی به‌نام خشن، با هم رقابت دارند. در این میان ورود معلم پرورشی جدیدی به‌نام «صدیقی» به مدرسه باعث شدت گرفتن اختلافات آنها می‌شود! «صدیقی» با اطلاع از خلافکاری‌ها و نزاع آنها و این که «آرش» در گذشته قهرمان مسابقات شنای دانش‌آموزی بوده، سعی دارد او را به کناره‌گیری از این رفتارها و از سرگیری تمرینات شنا ترغیب کند. «جاوید» و سایر اعضای گروه با مشاهده صمیمیت «صدیقی» و «آرش»، او را از سرگروهی کنار می‌گذارند. «آرش» برای نشان دادن حسن نیت «صدیقی» و اینکه او با سایر اولیاء مدرسه متفاوت است، به درخواست گروه او را به استخر دعوت می‌کند….

«علی اوسیوند»، «نیما رییسی»، «زهرا سعیدی» و «مهدی صباغی» در این فیلم تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «بازگشت قهرمان» به کارگردانی «رود لوری»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی «کاترین موریس» و «جاش هارتنت» در مورد خبرنگاری است که با همسرش دچار مشکل شده و اکنون جدا از هم زندگی می‌کنند. از سوی دیگر در محیط کار نیز دچار مشکلاتی شده است. روزی به دنبال یک اتفاق با مرد میانسال و بی‌خانمانی آشنا می‌شود که خود را نفر سوم «بوکس» دنیا معرفی می‌کند. خبرنگار تصمیم می‌گیرد زندگی نامه آن مرد را در قالب یک گزارش تهیه و در روزنامه چاپ نماید. او پس از تلاش‌های زیاد زندگی نامه آن مرد را در روزنامه چاپ می‌کند و آنجاست که از سوی افراد و نهادهای مختلف به او اطلاع می‌دهند؛ قهرمان مورد نظر او چند سال است که از دنیا رفته….

*************************************

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «برگی بر شاخه» به کارگردانی «حسين سهيلي‌زاده»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با نقش‌آفرینی «شيوا خسرومهر» و «کيکاووس ياکيده» خواهید دید: «پری» زن جوانی است که با دو فرزند و شوهرش «کیان» زندگی می‌کند. او دچار افسردگی شدید است و در مرز میان توهم و واقعیت غوطه می‌خورد. او هرگاه از خواب بیدار می‌شود با حادثه‌ی تصادف و مرگ شوهرش روبرو می‌شود اما هنگامی که به خواب می‌رود و بار دیگر بیدار می‌شود؛ می‌بیند که شوهرش زنده و سلامت است و هیچ اثری از اتفاقات پیشین نیست! در این رفت‌وآمدهای مالیخولیایی او در‌می‌یابد که زندگی زناشویی‌اش در خلال روزمرگی ‌رو به نابودی است و شوهرش با زنی به نام «فروزان» آشنا شده است. «پری» به استادش که زنی مومن و دنیادیده است مراجعه می‌کند و استاد از او می‌خواهد با توکل و عشق مشکلات را حل کند. «پری» تلاش می‌کند جلوی مرگ همسرش را بگیرد و جلوی قدر الهی را بگیرد….

*************************************

فیلم سینمایی «حد عمود» به کارگردانی «مارتین کامپ بل»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی «بیل پنتون»، «کووت گلن» خواهیم دید: کوهنورد جواني که بايد در رقابتي نزديک با زمان براي نجات خواهرش و تيمي که در نزديکي قله «کي دو»، دومين کوه جهان، دچار حادثه بهمن و سقوط در شکاف يخي شده است، اقدام به عمليات جستجو و نجاتي استثنايي و پرخطر نمايد….

*************************************

فیلم سینمایی «خاطرات شمشیر» به کارگردانی «پارک هیونگ شیک»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه فیلم آمده است: «پونگ چون» و «دئوک گی» و «سول رانگ»، سه شمشیرزن حرفه‌ای هستند که برای نجات جان مردم ستمدیده قصد دارند با نیروهای قصر و عالی‌جناب مبارزه کنند. اما درست در لحظه پیروزی «دئوک گی» خیانت می‌کند و با وعده گرفتن مقام درباری با نیروهای قصر همدست می‌شود! «سول رانگ» که نامزد «دئوک گی» بود، ناخواسته و به خاطر علاقه‌ای که به نامزدش داشت با او همدست می‌شود و «پونگ چون» که با آنها مخالف بود را می‌کشد….

«بانگ هون لی» و «دو یئون جئون» بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

*************************************

فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم» به کارگردانی «مرجان اشرفی‌زاده»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «آسیه»؛ مادر «آمنه»، «امید» و «آرزو» است که به بیماری کلیوی مبتلاست و تحت دیالیز است. بیماری مادر، حاد و نیاز فوری به پیوند کلیه دارد؛ اما بودجه خانواده نمی‌تواند خرید کلیه را تامین کند! «آمنه» باردار است، آزمایش «آرزو» منفی است و «امید» تنها گزینه پیوند، سال‌هاست که تمام تلاش خود را صرف مسابقات دوچرخه‌سواری نموده و اکنون نزدیک مسابقات تیم ملی، «امید» در یک قدمی قهرمانی است….

در فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم»؛ «پدرام شریفی»، «لیندا کیانی» و «بهاره ریاضی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

*************************************

فیلم سینمایی «زندگی جاریست» به کارگردانی «آکی هیکو شیوتا»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: «تسوکازا» دختر جوانی است که در دوران نوجوانی بر اثر سانحه تصادف معلول شده است. «تسو» بعد از گذراندن دوران سخت بیماری، تصمیم می‌گیرد با مشکلات زندگی و محدودیت‌های معلولی مبارزه کند به همین دلیل به باشگاه می‌رود و ورزشکار می‌شود! تا اینکه یک روز در باشگاه با پسر جوانی به نام «ماساکی» که به ورزش بسکتبال مشغول است، آشنا می‌شود. «ماساکی» راننده تاکسی است. زمانی‌که «ماساکی» استقلال و مصمم بودن «تسو» را می‌بیند به او علاقه‌مند می‌شود. «ماساکی» و «تسو» با یکدیگر دوست می‌شوند. مدت زیادی نمی‌گذرد که «ماساکی» از «تسو» خواستگاری می‌کند. خانواده هر دو مخالف هستند….

در این فیلم «کی کو کیتاگاوا»، «ریو نیشی کیدو»، «یوسوکه کامیجی» و «تاکومی سای تو» در بازی می‌کنند.

***********************************

فیلم سینمایی «توهم» به کارگردانی «روبرت لوکتیک»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با هنرنمایی «گاری اولدمن» و «همز ورز» خواهید دید: «آدام کسیدی»، جوانی از خود مطمئن و بلندپرواز، در یک شرکت بی‌رحم سازنده تلفن همراه به‌نام «وایت کورپ» مشغول به‌کار است. او بعد از ارائه‌ای ناموفق مقابل مدیر کل شرکت، «نیکلاس وایت» از کار بیکار می‌شود. اما وایت تصمیم می‌گیرد به آدام فرصتی دوباره بدهد….

*************************************

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «قطار شب به لیسپون» به کارگردانی «بیل آگوست»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

داستان قطار شبانه «لیسبون» درباره معلمی است که در اثر آشنایی با یک کتاب قدیمی، کنجکاو می‌شود درباره نویسنده‌اش بهتر بداند و از این‌رو برای تحقیق بیشتر، تدریس را‌‌ رها می‌کند و از «سوییس» عازم «پرتغال»، زادگاه نویسنده مرموز می‌شود و در آنجا در گفت‌و‌گو با آدم‌هایی که با نویسنده برخورد داشته‌اند، رفته‌رفته متوجه حقایقی جالب درباره نویسنده که زمانی عضو گروه زیرزمینی مقاومت علیه نظام دیکتاتوری این کشور در زمان حکومت «آنتونیو سالازار» بوده و ماجراهایی پرفراز و نشیب در روابط خانوادگی، اعتقادات، حرفه پزشکی و مناسبات عاشقانه‌اش داشته است، می‌شود….

در فیلم سینمایی «قطار شب به لیسپون»؛ «ریموند گریگوریوس» و «آمادئو پرادو» نقش آفرینی کرده اند.

*************************************

فیلم سینمایی «موجود 2» به کارگردانی «ماتیاس وان هاینینگن»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 21:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی «ماری الیزابت»، «جوئل ادگرتن» و «آلریچ تامسن» آمده است: در یک پایگاه قطب شمال زیر یخ‌ها یک موجود باستانی پیدا شده است، گروه دانشمندان می‌خواهند این موجود را از یخ‌ها بیرون آورده؛ بر روی آن تحقیقات انجام دهند. اما ناگهان این موجود باستانی زنده می‌شود و یکی دو نفر از اعضای پایگاه ناپدید می‌شوند و پس از مدتی به صورت عجیبی دوباره باز می‌گردند….

*************************************

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «مندی و تونل مخفی» به کارگردانی «جوی چاپمن»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در خلاصه این فیلم با بازی «دین جونز»، «لکسی جانسون» و «ویلیام اسمیت یلتون» خواهیم دید: دختر بچه‌ای است که پس از مرگ پدرش از نامادریش فرار می‌کند و این فرار به کمک دوست سرخ‌پوست پدرش انجام می‌شود. «مندی» با رسیدن به خانه عمویش که تنها خویشاوند اوست با خبر مرگ وی مواجه می‌شود، اما افراد خانه عمویش، وی را می‌پذیرند؛ زیرا او تنها وارث متوفی است….

*************************************
انیمیشن «بهاران» به کارگردانی «حامد حاج‌ملاعلی»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: «حبیب» به اتفاق چند تن از جوانان جهاد برای جاده‌سازی یک روستا رفته‌اند و کشور در حال جنگ با «عراق» است. در روستا «حشمت‌خان» که محصولات کشاورزان را به قیمت پایین می‌خرد؛ نمی‌خواهد که جاده ساخته شود چون در آن‌ صورت کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را خودشان به شهر ببرند و یا برای خرید لوازم کشاورزی و بذر به شهر بروند و می‌خواهد هر طور شده جلوی ساخت جاده را بگیرد….

*************************************
فیلم سینمایی «نورهای شمالی» به کارگردانی «مایک راب»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی «لین ریمز» و «ادی کابریان» خواهیم دید: «نیت»، به‌عنوان رییس پلیس جدید شهر کوچک «لوناسی» واقع در «آلاسکا» به آنجا می‌رود. او که پس از دست دادن همکارش در یک درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر خود را مقصر می‌داند ترجیح می‌دهد برای فرار از گذشته خود در این شهر دورافتاده زندگی کند! بعد از مدت زمان کوتاهی او درگیر پرونده قتل «پت گالیگان» که از اهالی «سونالی» و کوهنورد بوده، می‌شود؛ در حالی‌که پلیس ایالتی و دیگران سعی دارند مرگ «پت» را طبیعی وانمود کنند اما نیت به اصرار هگ دختر پت ماجرا پیگیری می‌کند….

*************************************
فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی «ییمو زانگ»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در خلاصه داستان با نقش‌آفرینی «جت لی»، «تونی لیونگ» و «چیو وای» آمده است: شمشیر زن و رزمی کاری ماهر به‌نام «بی نام» در حضور حاکم «چین» تاریخی حاضر می‌شود در حالی‌که توانسته سه آدم‌کش مخالف حاکم را به قتل برساند! این در حالی است که حاکم در میانه‌ی جنگ‌های پیاپی به قصد ایجاد اتحاد در سرزمین وسیع «چین» تاریخی است. «بی نام» برای حاکم روایتی را تعریف می‌کند مبنی بر اینکه چگونه موفق شده سه آدم‌کش را به قتل برساند. یکی از پاداش‌هایی که برای این خدمت به حاکم به «بی نام» تعلق می‌گیرد آن است که می‌تواند مقداری به تخت حاکم نزدیک‌تر شود و از فاصله نزدیک‌تری با وی سخن بگوید….

*************************************

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «آرام تا آرام» به کارگردانی «اکبر شهبازی»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 23 از شبکـه شما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی «تقی میرازیی» و «صاحب محمدی» خواهیم دید: «علی»، مهندس جوانی است که از شهر به روستای پدری‌اش می‌آید تا وضعیت دامداری روستا را از شکل سنتی خارج و به شکل نوین و صنعتی درآورد که در این مسیر ماجراهایی به وقوع می‌پیوندد.

*************************************
فیلم تلویزیونی «جنوب از جنوب شرقی» به کارگردانی «آیدا پناهنده»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکـه شما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم به موضوع آرزو و تلاش «بشیر» و «خالد» دو جوان «بلوچ» برای داشتن زندگی بهتر می‌پردازد و چالش‌های این دو را برای دست یافتن به آرزوهایشان به تصویر می‌کشد.

در این فیلم تلویزیونی «امین گستانه» و «پوریا رحیمی سام» بازی کرده‌اند.

*************************************

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «بامبی» به کارگردانی «برایان پیمنتال»، پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 20 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهیم دید: بعد از کشته شدن مادر «بامبی» توسط یک شکارچی، پدرش با اینکه فرمانده‌ی جنگل است؛ راهی جز نگهداری و تربیت پسر جوان و کنجکاوش ندارد! «بامبی» نیز در جنگل با دوستان و دشمنان زیادی روبرو می‌شود و می‌خواهد مایه‌ی افتخار پدر باشد تا اینکه …

*************************************
انیمیشن سینمایی «خرس قهوه‌ای» به کارگردانی «بن گلاک»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 20 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهید دید: «کینای» و برادرش «کدای» تازه از خواب زمستانی برخاسته‌اند که با دختری به نام «نیتا» برخورد می‌کنند. او دوست «کینای» است….

*************************************

شبکه افق

فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، جمعه 6 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی «هانیه توسلی» و «رضا عطاران» خواهید دید: «شیوا» پس از به زندان افتادن شوهرش از «امیرعلی»، پسرشان به سختی مراقبت می‌کند. «امیرعلی» که حالا کلاس اول دبستان است با تصمیم مادرش و مددکار اجتماعی، پی می‌برد پدرش در زندان محبوس است! پدر «امیرعلی» معلمی است که در یک درگیری خیابانی فردی را به قتل رسانده و در آستانه قصاص نفس قرار گرفته است. از مرگ می‌هراسد و دوست دارد برای فرزندش پدری کند. اما اولیای دم، به خصوص خواهر دوقلوی مقتول هنوز قاتل را نبخشیده‌اند …

*************************************

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «شب بی‌خوابی»، «تا مدار 10 درجه» و «بانوی خانه خاکستری» پنج‌شنبه 5 اسفندماه ساعت 11، 13، 21 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

*************************************

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «گوزن شمالی»، «حافظه» و «ماجرای ردوود» جمعه 6 اسفندماه ساعت 11، 17:15 و 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار