همه آن چه امسال در نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد

دسته ها: اخبار استان اخبار

همه آن چه امسال در نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد

سرپرست معاونت قرآن وعترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آماده‌سازی فضای موزه هنرهای معاصر اهواز جهت برپایی نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان خبر داد و آخرین اخبار برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا سید کریم موسوی سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، درباره آخرین اخبار برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز به مناسبت ماه رمضان گفت: در بخش مکتوب نمایشگاه اکثر ناشران آماده شده و در حال ورود به استان هستند. مکان برپایی نمایشگاه نیز در محل موزه هنرهای معاصر در حال آماده‌سازی است و کار طراحی و غرفه‌سازی نمایشگاه آغاز شده است.

وی اظهار کرد: امسال یکی از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه قرآن و عترت برپایی جشنواره بزرگ فانوس است که در محوطه بیرون موزه انجام می‌شود. این برنامه از فعالیت‌های هنری نمایشگاه است که توسط یکی از مؤسسات هنری استان انجام خواهد شد. در این جشنواره یک سازه فانوس که از نشانه‌های ماه مبارک رمضان است طراحی شده و فراخوانی نیز از سوی اداره‌‌کل با موضوع ساخت سازه فانوس منتشر می‌شود.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در اطراف موزه پیش‌بینی شده است برپایی دو غرفه بزرگ سیاه چادر بختیاری و عربی جهت فروش غذای محلی توسط زنان سرپرست خانوار با هدف کمک به مستمندان و ایتام است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: امسال در بخش عفاف و حجاب یکی از تولیدکنندگان و مدل‌سازان مطرح حجاب استان، در نمایشگاه حضور یافته و نمونه کامل حجاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد. کار تولید محصولات حجاب و عفاف نیز در بخشی از نمایشگاه انجام می‌شود.

وی گفت: در بخش هنری ورک‌شاپ‌هایی پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها آموزش خط کوفی است. بسیاری از هنرمندان چه در زمینه برگزاری ورک‌شاپ یا عرضه آثار در نمایشگاه ماه رمضان امسال حضور خواهند یافت.

موسوی ادامه داد: دو یادمان شهدای مدافع حرم و شهدای حله نیز در ورودی در اصلی نمایشگاه در حال آماده‌سازی است که هدف از آن تجلیل از مقام شهدایی است که با شهادت خود زمینه‌ساز امنیت کشور شدند.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال ماه رمضان اعلام کرد: در بخش برنامه‌های جنبی محافلی را مد نظر قرار داده‌ایم که یکی از آن‌ها محفل بزرگ تکریم از خادمان دین و معارف دینی است. در این برنامه ۱۵ نفر از خادمان قرآن در حوزه هنر، کتابت قرآن، وقف، رسانه، تلاوت و هنرهای صوتی، مسجد و نماز تجلیل خواهند شد.

وی افزود: همچنین امسال برای نخستین بار مسجد به‌عنوان یکی از کار ویژه‌های نمایشگاه در کنار قرآن و عترت مورد توجه قرار گرفته است و بخش‌های خوبی از فعالیت‌های مساجد از جمله جشنواره مدهامتان و طرح تلاوت نور و دیگر فعالیت‌های عرصه مساجد را معرفی می‌کند.

موسوی گفت: در بخش گالری‌ها ۱۵۰ تابلو نفیس اثر یکی از هنرمندان مطرح بین‌المللی کشورمان عرضه خواهد شد. طرح یک هنر جدید به نام «غطاش» در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر این نزدیک به ۳۰۰ تابلوی عکس با همکاری مرکز وقف شیعی عراق تحت عنوان «مراقدنا؛ منابرنا» که توسط یکی از عکاسان مطرح عراق ثبت شده‌اند در محل نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در بخش عرضه محصولات و فضاهای هنری قرآنی بسیاری از مؤسسات داخل و خارج استان در حال فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: در بخش کتاب علاوه بر ناشران کشورمان، ناشرانی از عراق، لبنان و سوریه نیز دعوت شده‌اند. در بخش رسانه نرم‌افزاری نیز با اکثر مؤسسات و شرکت‌های تولید دیجیتال کشور هماهنگی شده و برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

موسوی اظهار کرد: در بخش‌های مختلف نمایشگاه بسیاری از مؤسسات و نهادهای استان در حال فعالیت هستند؛ برای مثال بخش کودک را یکی از مؤسسات قرآن استان و بخش حلقات معرفتی توسط یکی دیگر از مؤسسات انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به نظر می‌رسد تلفیق این فعالیت‌ها سال قرآنی خوبی را برای ما رقم خواهد زد. امیدواریم نمایشگاه قرآنی خوبی را امسال برای هم‌استانی‌هایمان فراهم کنیم.

اخبار استان اخبار