همکاری ۳ وزارتخانه برای افزایش میزان اشتغال جوانان/ دانشگاه‌ها پیش‌قدم در کمک به فارغ‌التحصیلان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

همکاری ۳ وزارتخانه برای افزایش میزان اشتغال جوانان/ دانشگاه‌ها پیش‌قدم در کمک به فارغ‌التحصیلان

غلامی گفت: برای افزایش میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی سه وزارتخانه وارد عمل شده‌اند و برنامه‌های مهارتی را پیش می‌برند.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان اشتغال پذیری دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌ها بیش از دو سال است که تلاش می‌کنند فارغ‌التحصیلان در حوزه های مربوطه مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به بحث مهارت آموزی دانشجویان بیان کرد: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را حین تحصیل با مهارت‌های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی آنها آشنا کنند.

غلامی تصریح کرد: این برنامه تحت عنوان بررسی اشتغال پذیری هرچه بیشتر دانشجویان پیش می‌رود و در بستر آن به موضوعات مورد توجه و مهمی که دانشجویان می‌توانند به کمک آنها یک شغل و مهارت برسند توجه می‌شود.

بررسی میزان اشتغال دانش آموختگان
وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رصد شغلی دانش آموختگان بیان کرد: در حال حاضر رصد شغلی دانش آموختگان در سال‌های ۹۴ و ۹۵ انجام گرفته است و نتایج آن به دست ما رسیده و ان‌شاءالله تا مدتی دیگر رصد اشتغال تمامی گروه ها طی سال‌های اخیر هم به اتمام می رسد.

غلامی ادامه داد: اکنون برنامه مهارتی برای اشتغال پذیری جهت کمک هرچه بیشتر به فارغ التحصیلان در دانشگاه ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در راستای توجه به بحث اشتغال پذیری دانشجویان و افزایش میزان شغل دوره کارآموزی و کارورزی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت ایجاد شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار