هنرستان‌های کشاورزی پیشرفت می‌کنند/ ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر جهاد کشاورزی به تشریح فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای پیشرفت هنرستان‌های کشاورزی و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با وزیر آموزش‌ و پرورش و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش که در دفتر وزیر آموزش ‌و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه باید به هنرستان‌های کشاورزی بیشتر توجه شود، اظهار کرد: امروزه توجه به هنرستان‌های کشاورزی هسته‌های اولیه منابع انسانی کارآمد هستند؛ مهم‌ترین بخش در روستا بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و اگر بتوانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم، زنجیره رشد و تولید کلید خواهد خورد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: چند بحث در بخش کشاورزی مهم است؛ یکی اینکه منزلت اجتماعی کشاورز در جامعه پایین آمده است و دیگری اینکه نمی‌توانیم منابع مطلوب آب‌وخاک را دست افرادی بسپاریم که از دانش کافی برخوردار نیستند.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم زنجیره همکاری را قوت ببخشیم تا هنرستان‌ها پیشرفت کنند. امروزه بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی به ما کند تا فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها بر کار مسلط شوند.

خاوازی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های علمی وزارت جهاد کشاورزی در خدمت آموزش‌وپرورش است و بیش از ۲هزار هیات علمی درجه‌یک و ۳۰۰استادکار به همراه مراکز علمی داریم که در اختیار آموزش‌وپرورش خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه باید رویکرد در مورد فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های کشاورزی این باشد که آن‌ها بر کارهای عملیاتی مسلط باشند، اظهار کرد: سازمان امور عشایر در خدمت وزارت جهاد کشاورزی است، برای این افراد نیز می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کتاب‌هایی در سال ۷۳طراحی کرد که دانش بالایی را به بزرگسالان کشاورز منتقل کرده کرد، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی در بحث کشاورزی و معرفی نیروهای مختلف می‌تواند ورود کند تا کشاورزان را در این زمینه به آگاهی بالایی برساند.

خاوازی در ادامه صحبت‌های خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی دارای بخش های مختلفی است که گنجینه‌های زیادی دارد باید این گنجینه‌ها کشف و به آموزش‌وپرورش منتقل شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار