هوآوی نوا لایت با پردازنده کایرین 655 و 3 گیگ رم معرفی شد

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

هوآوی نوا لایت با پردازنده کایرین 655 و 3 گیگ رم معرفی شد

همانطور که انتظار می رفت، کمپانی هوآوی از یک گوشی اندرویدی میان رده دیگر، Nova lite، رونمایی کرد. این گوشی ابتدا با نام (P8 lite(2017 شناخته می شد اما چندی پیش خبرهایی در خصوص اینکه ممکن است این محصول در بعضی بازارها با نام دیگری عرضه شود منتشر شد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، این اسمارت فون بالاخره رسماً در ژاپن تحت نام Huawei Nova lite معرفی شد. گرچه این کمپانی چینی در خصوص قیمت خرده فروشی این محصول حرفی نزده است، اما احتمال داده می شود که نوا لایت با قیمت 239 یورو در اروپا به فروش برسد.

این اسمارت فون از روز 24 فوریه، 6 اسفند، در ژاپن و در سه رنگ مشکی، طلایی و سفید عرضه خواهد شد.

نوا لایت یک اسمارت فون کاملا میان رده است که از اندروید نوقا بهره می برد. در دل این محصول از پردازنده هشت هسته ای Kirin 655 با سرعت پردازش 2.1 گیگاهرتز استفاده شده که در کنار 3 گیگ رم و 16 گیگ فضای حافظه داخلی قابل ارتقا قرار گرفته است.

نوا لایت از قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و Cat.4 LTE برای سرعت های بالای دانلود برخوردار است. ممکن است این اسمارت فون علاقمندان به عکاسی را تا حدودی ناامید کند، چرا که دارای تک لنز 12 مگاپیکسلی بر روی پنل پشتی است. البته نکته مثبت وجود دوربین 8 مگاپیکسلی بر روی پنل جلویی است. این اسمارت فون نمایشگری 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی (1080p) دارد.

سنسور اثرانگشت در این گوشی بر روی پنل پشتی قرار دارد و باتری آن 3000 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی در حال حاضر در کشور چین، فنلاند و به زودی در ژاپن تحت دو نام هوآوی پی 8 لایت و هوآوی نوا لایت در دسترس است.

شاید در هفته های آتی این اسمارت فون با نام های دیگری در بازارهای دیگر نیز معرفی شود.

اخبار فناوری اخبار