هیچ دانشگاهی اجازه افزایش شهریه ندارد/ وام دانشجویی ۲ برابر می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هیچ دانشگاهی اجازه افزایش شهریه ندارد/ وام دانشجویی ۲ برابر می‌شود

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی توضیحاتی داد.
علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی اظهار کرد: طبق تصمیمی که اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی گرفته است هیچ یک از موسسات غیر انتفاعی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ افزایش شهریه نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت اقتصادی کشور به فکر دانشجو بود، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین وجود افزایش ۵۰ درصدی تورم، دانشگاه‌های غیر انتفاعی هیچ گونه افزایش شهریه نخواهند داشت تا از این بابت هیچ دانشجویی تحت فشار مالی قرار نگیرد.

آهون‌منش بیان کرد: به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا براساس موقعیت و وضعیت اقتصادی موجود هیچ گونه افزایش شهریه نباید داشته باشند و میزان شهریه را طبق سال گذشته از دانشجویان دریافت کنند.

افزایش ۲ برابری وام دانشجویی
وی با اشاره به افزایش ۲ برابری وام دانشجویی نسبت به گذشته برای رفاه حال دانشجویان گفت: با توجه به تلاش‌های اخیر و همکاری‌های صندوق رفاه وام دانشجویی ۲ برابر شده؛ شرایط دریافت وام مانند گذشته است و دانشجویان تنها با ۲ ضامن می‌تواند این وام را دریافت کند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی یادآوری کرد: همچنین شرایط دریافت وام نسبت به گذشته تسهیل شده و قرار است درصدی از آورده را صندوق رفاه دانشجویان و درصدی را بانک عامل پرداخت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار