هیچ رشته‌ای در دانشگاه آزاد تعطیل نخواهد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

هیچ رشته‌ای در دانشگاه آزاد تعطیل نخواهد شد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ رشته‌ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد و با اتخاذ سیاست‌های جدید از جمله تخفیف شهریه و کاهش 50 درصدی آن زمینه حضور دانشجویان را فراهم می‌آوریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در جلسه مشترک معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در بندرعباس با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه درباره اصلاح ساختار آموزشی و ارتقاء کیفیت در این حوزه افزود: با توجه به افزایش مؤسسات و مراکز علمی در کشور و ایجاد فضای رقابتی بین آن‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی باید به‌گونه‌ای عمل کند که انتخاب اول بین دانشگاه‌ها قرار گیرد.

رهایی کم شدن جمعیت دانشجویی و به حدنصاب نرسیدن برخی رشته محل‌ها در دانشگاه آزاد، وجود رشته محل‌های دارای هیئت‌علمی و فاقد دانشجو و بالعکس ازجمله مشکلات و موانع این دانشگاه در ادامه کار یاد کرد و تصریح کرد: ساماندهی رشته‌ها و اعضای هیئت‌علمی، بهینه‌سازی تشکیلات، ایجاد رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای و مهارتی، حذف رشته‌های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته‌ها براساس طرح آمایش آموزشی ازجمله برنامه‌هایی است که به‌زودی در راستای رفع مشکلات انجام می‌گیرد.

وی از تخفیف و کاهش شهریه برخی رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اضافه کرد: هیچ رشته‌ای در این دانشگاه تعطیل نخواهد شد و با اتخاذ سیاست‌های جدید ازجمله تخفیف شهریه و کاهش 50 درصدی آن زمینه حضور دانشجویان را فراهم می‌آوریم.

رهایی تشکیل کمیته راهبردی و کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: برگزاری جلسات منظم با حضور اعضای کمیته و بررسی مسائل آموزشی واحدها و مراکز و ارائه راهکار مناسب از مهم‌ترین کارهایی است که باید در قالب برنامه زمان‌بندی‌شده تحقق یابد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ساماندهی اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید ساماندهی اعضای هیئت‌علمی با ساماندهی رشته‌های دانشگاهی صورت خواهد پذیرفت و هر استاد باید در زمینه تخصص خود در دانشگاه فعالیت کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار