وام بلاعوض ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک برای دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف، بسته‌های حمایتی گوناگونی به دانشجویان و اساتید خلاق و فناور دانشگاه عرضه می‌کند. در تازه ترین اقدام، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت وابسته به این نهاد، برای پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض اعلام فراخوان کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به  آنکه دانشگاه باید به صورت طبیعی کانون جوشش ایده‌های قابل اجرای علمی و فناورانه باشد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با ترغیب هر چه بیشتر طرح‌های خلاق و دارای بنیان‌های درست علمی، رابطه صنایع مختلف و دانشگاه را تقویت کند.

ستاد لیزر و فوتونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی داخل کشور و همچنین تشویق و هدایت رساله‌های مقطع دکتری در حوزه‌های مرتبط با ستاد به سوی رفع نیازهای صنایع داخل کشور و تولید ثروت؛ «مسابقه اعطای گرنت فناورانه اختصاصی به رساله‌های کاربردی مقطع دکتری در حوزه مهندسی مواد، ساخت و فوتونیک» را برگزار می‌کند.

این مسابقه حوزه‌های علمی مختلفی مانند محصولات نسوز، آهن و فولاد کشور، صنایع کاشی و سرامیک، مواد و تجهیزات پرشکی، محصولات کربنی، لاستیک، تولید مواد پلیمری با کاربردهای خاص، صنایع پلیمر رنگ و چاپ ساخت و تولید ، شکل‌دهی و متالوژی را پوشش می‌دهد.

پس از ارزیابی رساله‌های کاربردی و در حال اجرا گرنت‌های تا ۵۰۰ میلیون ریال اعطا می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه تا ۱۵ آذر ماه امسال به آدرس https://pam.isti.ir مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار