وجود ۱۵۰۰ نیروی مازاد در شهرداری آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وجود ۱۵۰۰ نیروی مازاد در شهرداری آبادان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از وجود یک هزار و ۵۰۰ نیروی مازاد در شهرداری آبادان خبر داد.

حسن کمری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از همان روز اولی که وارد شورای پنجم شدیم یکی از معضلات اصلی شهرداری آبادان را کثرت نیروی انسانی اعلام کردیم و این واقعیتی است که نیروی انسانی شهرداری آبادان به طور نامتعارفی بالاست تا جایی که تمامی وصولی شهرداری در هر ماه به اندازه پرداختی حقوق و بیمه کارکنان هم نمی شود.

وی افزود: یک شهرداری درجه ۱۱ مانند آبادان حداکثر یک هزار نیرو در ابعاد، رسته ها و رده های مختلف بایستی داشته باشد و این در حالی است که در زمان حاضر شهرداری حدود دو هزار نیروی حقوق بگیر(مستقیم) و حدود ۵۰۰ نفر نیروی پیمانکاری دارد و این به معنای وجود هزار و ۵۰۰ نیروی مازاد اعم از پیمانکاری و شاغلان شهرداری است.

کمری اظهار کرد: برای کمک به این مسئله به دنبال بازنشسته کردن نیروهای چهار درصدی هستیم تا با انجام آن قدری به اوضاع مالی شهرداری کمک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: اگر بتوانیم حدود ۳۷۰ نیروی چهار درصدی را بازنشسته کنیم بدان معناست که به طور ماهانه پرداختی مان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمتر می شود و این موضوع می تواند قدری روند پرداخت حق الزحمه کارکنان توسط شهرداری را بهبود بخشد.

کمری با بیان اینکه به منابع درآمدی بهتری نیاز داریم، گفت: شاید تفاهمنامه هایی را نیز که با اعتبارات عمرانی و سازمانی منطقه آزاد اروند در حال اجرای آنها هستیم بتواند قدری به پرداخت حقوق کارکنان شهرداری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ میلیارد تومان برای بازنشسته کردن ۳۷۰ نیروی چهار درصدی نیاز داریم، افزود: کل بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی حدود ۶۰ میلیارد تومان است که ۲۷ میلیارد آن مربوط به چهار درصدی هاست که برای آن نیاز به تامین منابع مالی جدید داریم.

کمری اظهار کرد: در صدد گرفتن وام از بانکها هستیم که اگر این اتفاق بیفتد حتی اگر ماهانه یک میلیارد تومان هم قسط بدهیم باز هم سود کرده ایم، تلاشمان بر آن است تا از طریق هماهنگی با بانکها و یا سازمانهای بالا دستی همچون وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان منطقه آزاد اروند بتوانیم کمک های مالی را برای انجام این کار دریافت کنیم.

به گفته وی در زمان حاضر ماهانه دو نفر را بسته به توان شهرداری در حال بازنشسته کردن هستیم تا بتوانیم تصمیم اساسی در این باره بگیریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار