ورود ۱۷ هزار دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به حرفه معلمی/ آخرین وضعیت برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

استخدام شركت های آب و فاضلاب شهری در سال 96

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به آمار دانش‌آموختگان این دانشگاه برای ورود به حرفه معلمی از آخرین وضعیت برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی خبر داد.

نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان از نیمه مرداد ماه برای برگزاری دوره‌های آمادگی کلاس‌های خود را آغاز می‌کنند و از اول مهر ماه بطور رسمی این دوره شروع به کار می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع پذیرفته‌شدگان این دوره در بازه زمانی ۵ هفته‌ای کارگاه‌های آشنایی با دوره مهارت‌آموزی، نحوه فعالیت در این دوره‌ها، نحوه توزیع مهارت‌آموزان و ساختار کار مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: مهارت‌آموزان به دلیل آنکه از اول مهر ماه باید در مدارس حاضر شوند و از نخستین روز مدرسه تجربه کاری خود را آغاز کنند بنابراین دوره‌های پیش‌آمادگی برای آن‌ها ضروری است البته افرادی که در مقطع ابتدایی پذیرفته شده‌اند باید از ۳۱ شهریور در مدارس حضور پیدا کنند بنابراین تا پیش از این تاریخ باید تمامی مراحل اولیه انجام شده باشد.

موسی‌پور اظهار کرد: برای این گروه از مهارت‌آموزان دوره یک ساله به منزله کار‌آموزی محسوب شده و حکم استخدامی صادر نمی‌شود و از مهر ۹۷ می‌توانند به عنوان معلم در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

وی در مورد تعداد افرادیکه از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند گفت: امسال ورودی‌های سال ۹۲ که قریب به ۱۷ هزار نفر هستند و تعدادی از دانش‌آموختگان سال ۹۲ که حدود ۱۰۰۰ نفر را شامل می‌شوند در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد البته با توجه به شرایط ممکن است از ورودی‌های سال ۹۲ حدوداً ۱۶ هزار نفر بطور قطعی وارد حرفه معلمی شوند که در مجموع ۲ سال ۹۱ و ۹۲، ۱۷ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان ۳ نوع فارغ‌التحصیل امسال دارد بیان کرد: یک گروه دانش‌آموختگان کارشناسی پیوسته هستند که برای اولین بار کار خود در آموزش و پرورش را شروع می‌کنند، گروه بعدی افرادی هستند که از کارشناسی ناپیوسته فارغ‌التحصیل شده و پیش از آن معلم بوده‌اند و گروه سوم دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد هستند که در ۲ دوره مهر و بهمن فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد نیز پیش از این معلم بوده‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار