ورود ۳۰۰ معلم جدید به چرخه آموزش پرورش دزفول

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مدیر آموزش و پرورش دزفول از ورود ۳۰۰ معلم جدید به چرخه آموزش پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد جرجانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه آمادگی دستگاه های متولی برای بازگشایی مدارس دزفول، در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: بالغ بر ۷۶ هزار دانش آموز در ۴۰۰ واحد آموزشی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را در شهرستان دزفول آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود نیروی معلم در دزفول تا حد زیادی برطرف شده است، افزود: با پیگیری های صورت گرفته و از طریق استخدامی های آموزش و پرورش، به کارگیری سرباز معلمان و نیروهای نهضت سواد آموزی مربوط به سال ۹۱ برای سال تحصیلی جدید ۳۰۰ نیروی جوان وارد چرخه آموزش و پرورش دزفول شده اند که اولویت استفاده از این نیروها برای مدارس کم برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول عنوان کرد: با این وجود آموزش و پرورش دزفول با کمبود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نیروی دیگر مواجه است که تلاش می شود این کمبود با اضافه کار برطرف شود. سهمیه استان خوزستان یک هزار و ۲۰۰ نفر است که این نیروها از طریق آزمون سراسری و از طریق ماده ۲۸ به عنوان نیروی پیمانی جذب می شوند که پس از جذب نیز یکسال در مراکز تربیت معلم آموزش خواهند دید.

جرجانی اضافه کرد: قطعا با این سهمیه مشکل کمبود معلم در شهرستان های مختلف استان از جمله دزفول برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به کمبود ۳۰۰ نیروی خدماتی در مدارس دزفول، عنوان کرد: در حال حاضر قریب به ۱۴۰ نیروی خدماتی در مدارس شهرستان مشغول به فعالیت هستند در حالی که تعداد مدارس ۴۰۰ واحد است و لازم است به ازای هر ساختمان یک نیروی خدماتی وجود داشته باشد.

جرجانی در ادامه با تقدیر از شورای شهر، شهرداری ها، دهیاران و سایر دستگاه های متولی در زمینه بازگشایی مدارس، گفت: خدمت رسانی دستگاه های متولی به نحو احسن در حال انجام است اما لازم است تحرکات افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع فضاسازی داخلی و بیرونی مدارس، افزود: هر چه محیط مدارس شاداب تر باشد نسل آینده دارای کارایی و پویایی بیشتری خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول همچنین از افتتاح پروژه های خیر ساز آموزش و پرورش دزفول در هفتم مهر با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: از تمام دستگاه های خدمات رسان شهرستان و دستگاه های امنیتی تقاضا می شود در آماده سازی و بازگشایی مدارس تمام تلاش خود را بکار بگیرند و نهایت همکاری را همچون همیشه با آموزش و پرورش داشته باشند.

بازرسی از چالش های مدارس

مسئول ارزیابی و عملکرد آموزش پرورش دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: شست و شوی مدارس شهری و روستایی آغاز شده و به سرعت در حال انجام است. از هفته گذشته ۱۰ اکیپ بازرسی برای مدارس روستایی و ۳۵ اکیپ برای مدارس شهری در نظر گرفته شده که چالش ها و مشکلات مربوط به بازگشایی مدارس را بررسی کنند.

حسن ظهوریان افزود: شهرداری ها و دهیاران مساعدت کنند تا هر چه زودتر رنگ آمیزی مدارس، هرس درختان، کاشت نهال و خط کشی داخلی و بیرونی مدارس تا پیش از آغاز سال تحصیلی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه عوامل آموزش و پرورش و دستگاه های خدماتی به بحث و تبادل نظر و تقسیم وظایف در راستای آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید پرداختند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار